امیرحسین اشرفی*

‌آقای هوادار عقده‌هایت را جای دیگری خالی کن‌!

یکی از معضلات این روزهای فوتبال ایران فحاشی تماشاگران و برخورد آن‌ها با تیم‌ها و حتی تماشاگران رقیب است.

کد مطلب: ۱۳۰۲۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
‌آقای هوادار عقده‌هایت را جای دیگری خالی کن‌!

در سال‌های گذشته هر‌گاه تماشاگران فحاشی، سنگ‌پرانی و .... را در استادیو‌های کشور انجام دادند کمیته انضباطی، اخلاق و نهادهای دیگر زیر مجموعه فوتبال پای کار آمدند و آن‌ها را از حضور در استادیوم‌های فوتبال محروم کردند اما همچنان این قصه ادامه دارد و شاهد آن هستیم که تماشاگران در استادیوم‌ها به فحاشی می‌پردازند‌.

متاسفانه باید گفت برخوردهایی که با تماشگران شده بازدارنده نبوده است و این فحاشی‌ها همچنان در فوتبال ایران تداوم دارد و این مسئله زمانی دردناک می‌شود که بچه‌های کوچک و خانواده آن‌ها هم بعضا شنونده واژه‌های شنیع باشند.

امروز صحبت آن می‌شود که قرار است بانوان ایرانی نیز به استادیوم‌ها بروند و این امر اتفاق بسیار خوبی است اما به‌راستی آیا قرار است پس از حضور بانوان ایرانی شاهد فحاشی، سنگ‌پرانی و استفاده از مواد مخدر در حین برگزاری بازی‌ها و هزار اتفاق دیگر در استادیوم‌ها باشیم.

متاسفانه یک عمر است در این فوتبال، در فوتبالی که به نظر می‌رسد از شدت بیماری به زخم بستر دچار شده، شاهد فحاشی بوده‌ایم.

تا زمانی که مُد نبود از حضور خانواده‌ها در ورزشگاه سخن بگوییم، این فحاشی‌ها تبدیل به یک عادت زشت شده بود، اما امروز چه باید بگوییم؟

شب گذشته یک عکاس ورزشی عکسی را منتشر کرد که پدری گوش‌های دختر خردسالش را گرفته است که صدای نعره‌ها و فریادهای گوش‌خراشی که کینه و نفرت را در استادیوم‌های ایرانی به همراه الفاظ رکیک پخش می‌کند بگیرد.

این عکس تصویر دردناکی است از حضور یک پدر و دختر در ورزشگاه؛ واقعا در کجا بزرگ شده‌ایم که مقابل چشمان بهت‌زده این دختر کوچک که لابد مثل همه ما عاشق فوتبال است، فحاشی می‌کنیم؟

هر چقدر در زندگی مشکل داشته باشیم، هر چقدر در جامعه درد و مصیبت کشیده باشیم، هر چقدر از این و آن به هر دلیلی متنفر باشیم، فحاشی و رفتارهای زشت و زننده برابر این بچه‌های معصوم پذیرفتنی نیست.

یک کلام و خلاص؛ خجالت‌آور است، آقای هوادار عقده‌هایت را جای دیگری خالی کن ما می‌خواهیم در کنار خانواده خود از دیدن فوتبال لذت ببریم اگر دنبال عقده‌گشایی و نفرت‌پراکنی هستی جای دیگری برو، خواهشا فضای ورزشگاه را پاک کنید و خودتان را جای پدر و مادری قرار دهید که نگران آینده کودکان ایرانی است.

آری تو نیز برادر ‌یا پدر یکی از این کودکان خواهی بود و هستی که قرار است فردا آینده کشور را بسازند.

*خبرنگار ‌ورزشی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار