آیلین فیضی*

نجات آب، هدیه‌ای به آیندگان

کاش زمانی که در حال مصرف بی‌رویه آب هستیم، به کودکانی فکر کنیم که در روی همین زمینی که ما اینگونه آب را در آن هدر می‌دهیم در انتظار یک استکان آب هستند، تشنگی تمام وجود آن‌ها را فرا گرفته اما آبی نیست که به‌واسطه آن نیازشان را برطرف کنند.

کد مطلب: ۱۳۰۲۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
نجات  آب، هدیه‌ای به آیندگان

اگر آب نباشد، زمین هم کم کم رو به نابودی خواهد رفت و در همین دنیا و روی همین زمین ما انسان‌ها و تمام موجودات، جهنم را به چشم خواهیم دید. دنیای بدون آب جهنمی‌ است بی‌انتها. بیاییم با صرفه‌جویی آب از به وجود آمدن این جهنم که انتهایی هم ندارد و تمام کره زمین را در بر می‌گیرد، جلوگیری کنیم.

آب، نعمت بی‌نظیر خداوند، جلوه زیبایی و طراوت و مظهر پاکی و زلالی و دلیل اصلی ادامه هستی است. در نبود آب، از خروش رودخانه‌ها، آواز دلنشین پرندگان، ترنم شکوفه‌های درختان، تبسم و لبخند گل‌های زیبا و رنگارنگ دنیای طبیعت خبری نخواهد بود. اگر آب نباشد، حس تماشا و لذت مفهومی ندارد. آری، آب جوهر خلقت، ریشه تمام زیبایی‌ها و اساس زندگی در جهان هستی است.

آب، شاهرگ حیات زندگی است و بدون آن حتی نمی‌توانیم برای چند روز بیشتر زنده بمانیم و زندگی کنیم، در حالی که همه می‌دانیم آب، طلای بی‌رنگی است که در دنیای واقعی قیمت چندانی ندارد و همگی به دنبال طلای زردی هستند که روز به روز قیمت آن رو به افزایش است، در حالی که بدون طلای زرد می‌توانیم سال‌های سال زنده بمانیم، اما بدون آب نمی‌توانیم حتی چند روز زنده بمانیم. امام صادق(ع) در این باره می‌فرمایند: مزه آب، مزه حیات و زندگی است.

آب یکی از با‌ارزش‌ترین و حیاتی‌ترین آفریده‌های خداوند است که بی آن، شور و نشاط و تحرک موجودات امکان ندارد پس باید قدر این نعمت را بدانیم و آن را بیهوده مصرف نکنیم.

بیایید با اتحاد با یکدیگر همانطور که گذشتگان در مصرف آب صرفه‌جویی کردند که برای ما هم باقی بماند ما هم در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم تا برای آیندگان باقی بماند.

*دانش‌آموز خبرنگار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار