امام جمعه اردبیل:

آرامش و امنیت کشور تجلی اقتدار و تخصص پلیس است

اردبیل (پانا) - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت آرامش و امنیتی که امروز در میهن عزیز حاکم است تجلی توانمندی، تخصص، اقتدار و صلابت پلیس است.

کد مطلب: ۱۳۰۲۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
آرامش و امنیت کشور تجلی اقتدار و تخصص پلیس است

آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در نشست با فرمانده کل انتظامی کشور محبوبیت اجتماعی پلیس را مایه مباهات و افتخار کشور دانست و گفت: آرامش و امنیتی که امروز در میهن عزیزمان حاکم است تجلی توانمندی،تخصص، اقتدار و صلابت پلیس است.

وی به اهمیت و ضرورت وجود امنیت در جامعه اشاره کرد و گفت: امنیت به مثابه هوا از ضروریات زندگی و حیات بشر است که این موضوع اهمیت و قداست ماموریت‌های پلیس را نشان می‌دهد.

امام جمعه اردبیل ماموریت‌های پلیس را مصداقی از فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: باید در قبال موضوعات انتظامی، امنیتی و ترافیکی مسؤولیت‌سازی اجتماعی صورت گرفته و همه به این باور برسند که باید به وظایف و نقش خود در قبال تأمین و توسعه امنیت و آرامش فردی و اجتماعی و پیشگیری از جرایم به‌نحو شایسته عمل و مسؤولیت‌پذیر باشند.

عاملی با توصیف این‌که اردبیل با برخورداری از مردمی حسینی، انقلابی و ولایی و در سایه تلاش‌های مسؤولانه و متعهدانه پلیس جزو استان‌های امن کشور است، گفت: این‌که اردبیل استانی امن بوده و نرخ وقوع جرایم در جامعه آن پایین است نباید باعث شود تا اعتبارات آن استان محدود و بودجه‌ای به آن تعلق نگرفته و یا محدودیت اعمال شود.

وی با قدردانی از تلاش‌ها و خدمات سردار حسینی و آرزوی موفقیت برای سرهنگ تقوی در کسوت فرمانده جدید انتظامی استان اردبیل، گفت: در کنار اقدامات خوب انتظامی، فرماندهی مرزبانی استان اردبیل نیز عملکرد و اقدامات مطلوبی داشته که جا دارد از طرف مسؤولان استانی حمایت‌های لازم از این دو مجموعه صورت گیرد.

در این دیدارسردار حسین اشتری، فرمانده کل انتظامی کشور گفت: هماهنگی‌های لازم با کشور عراق برای تسهیل تردد زائران اربعین و صدور گذرنامه انجام شده و مهلت گذرنامه‌هایی که کمتر از یک ماه زمان دارند تمدید می‌شود.

وی با اشاره اینکه تمام استان به صورت آماده باش در خدمت زائران اربعین هستند، افزود: ازمبدا تا مقصد به زائرین اربعین خدمات‌رسانی توسط نیروی انتظامی انجام می‌شود.

فرمانده کل انتظامی کشور تاکید کرد: از زائران اربعین هم تقاضا می‌شود درمسیر تردد به توصیه‌های همکاران نیروی انتظامی توجه کنند تا در سلامت کامل و بدون حادثه مسیر را طی کنند.

سرداراشتری تصریح کرد: در تمام مرز‌های رسمی که توسط وزارت کشور اعلام شده خدمات‌رسانی مناسب مبنای کار قرارگرفته و باتوجه به احتمال گرمای بالا در برخی مسیر‌ها نیروی انتظامی موکب‌ها و گروه‌های مردمی آماده خدمات‌رسانی هستند و برنامه‌ریزی برای تردد شبانه هم انجام شده است.

وی ادامه داد: پلیس در کسوت مجری قانون با هرگونه رفتار مجرمانه و هنجارشکنانه و مغایر ارزش‌های اسلامی از جمله کشف حجاب برخورد می‌کند و جرایم و آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی با توسعه اقدامات فرهنگی و مشارکتی و تبلیغ و ترویج ارزش‌های اسلامی قابل کنترل و پیشگیری است.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان این‌که مجموعه فرماندهی انتظامی کشور با هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری و تلاش‌ها و خدمات صادقانه و مخلصانه پلیس، برخوردار از جایگاه و اعتبار اجتماعی مطلوب است، گفت: بعد از معلمان، پلیس به لحاظ محبوبیت رتبه دوم را در بین مردم داشته و اقشار اجتماعی به پلیس اعتماد دارند و عملکرد کارکنان انتظامی رضایت مسؤولان، مردم و مقام معظم رهبری را جلب کرده است.

سردار اشتری ادامه داد: مجموعه فرماندهی انتظامی کشور در حوزه تحقیق و پژوهش به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته و با بهره‌مندی از فناوری‌های جدید و به‌روز، اقدامات شایسته‌ای انجام داده که کشف سرقت از صندوق امانات بانک ملی مصداقی از اقدامات شایسته پلیس با بهره‌مندی از فناوری و دانش روز است.

وی بیان کرد: مجموعه انتظامی در حوزه هوشمندسازی پلیس اقدامات و پیشرفت‌های خوبی داشته که همه این اقدامات و پیشرفت‌ها زمینه‌ساز خدمات‌رسانی شایسته به مردم بوده است.

فرمانده کل انتظامی کشور با تأکید بر این‌که پلیس از امنیت و آرامش مردم حفاظت و پاسداری و اقدامات خود را منطبق با قانون انجام می‌دهد، ادامه داد: امنیت و آرامش مردم اولویت مهم و آرمان مقدس پلیس بوده و پلیس مقتدرانه و با برخورداری از رافت اسلامی و اقتدار قانونی آن را تامین و توسعه و با هرگونه ناهنجاری و رفتار مجرمانه با قاطعیت برخورد می‌کند.

سردار اشتری وجود آیت الله عاملی را به جهت برخورداری از شخصیت و چهره‌ای کشوری و بین‌المللی مایه برکت برای استان اردبیل توصیف کرد وافزود: همدلی و تعامل شایسته میان اعضای شورای تأمین، مشارکت مردم و تلاش مسؤولانه و خدمات‌رسانی بی‌منت پلیس باعث شده اردبیل به یکی از استان‌های امن کشور تبدیل شود و ماموریت‌های انتظامی به‌صورت هدفمند اجرا و شاخص‌های امنیتی بالا باشد.

وی با اشاره به عملکرد مطلوب و شایسته پلیس استان اردبیل در حوزه‌های مختلف ماموریتی گفت: انصافا اقدامات شایسته و خوبی در مجموعه فرماندهی انتظامی استان اردبیل در ابعاد مختلف ماموریتی انجام شده که جا دارد از خدمات و تلاش‌های سردار حسینی کمال سپاس و قدردانی را داشته و برای سرهنگ تقوی که از افسران لایق و جوان مجموعه انتظامی است در سمت جدید آرزوی توفیق دارم.

گفتنی است با حضور سردار حسین اشتری، فرمانده انتظامی کل کشور و مسؤولان استانی، سرهنگ جواد تقوی به‌عنوان فرمانده انتظامی استان اردبیل معرفی و از خدمات سردار هوشنگ حسینی قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار