گوشت‌های قربانی ذبح‌شده حسینیه اعظم زنجان در بین شهروندان توزیع می‌شود

زنجان ( پانا ) - رییس هیات امنای حسینیه اعظم زنجان به ذبح و بسته‌بندی بهداشتی گوشت نذورات اشاره کرد و گفت این بسته‌ها در بین شهروندان و در مناطق مشخص شده توزیع می‌شود .

کد مطلب: ۱۳۰۱۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
گوشت‌های قربانی  ذبح‌شده حسینیه اعظم زنجان در بین شهروندان توزیع می‌شود

علیرضافیروزفر رییس هیات امنای حسینیه اعظم زنجان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت:اگر تاریخ بشریت از لحاظ مکان و زمانی جستجو شود در هیچ موقعیتی اتفاقی مشابه نهضت عاشورا اتفاق نیفتاده است.

وی به برنامه های مناسبتی و بزرگداشتی و یاداوره ای دنیا اشاره کرد و گفت: در هیچکدام از این برنامه ها و سوگ واره ها ، جز ایام محرم شور و شوق عزاداری دیده نمی‌شود .

وی ادامه داد: اقامه کنندگان مراسم عزای حسینی ، این مراسم را زبانزد جهان اسلام کرده اند که اوج آن در روز هشتم محرم در دسته ی حسینیه اعظم مشهود است .

فیروز فر به حضور پرشور مردم اشاره کرد و گفت : چه قدر زیباست که مردمی بدون هیچ فراخوان و دعوتی زیر پرچم سیاه اباعبدالله جمع میشوند و عزاداری میکنند.

وی حضور در صحنه مردم را قابل تقدیر دانست و گفت: این مردمی که خودجوش ، متحد و با پس زدن تمام عوامل تفرقه انگیز دشمن ، گرد هم می آیند و پشت یزیدیان زمان را بر خاک می زنند استحقاق حکومت اسلامی دارند که جای تقدیر فراوان دارد .

وی در ادامه از عملکرد مطلوب خادمین حسینی که با عشق و شوق فراوان تمامی همت خود را برپا می‌دارند که عزاداران حسینی را گرامی بدارند و همچنین از همه ی اصحاب رسانه که در نشان دادن شکوه و عظمت این حرکت‌ جهانی نهایت تلاش و فعالیت را داشتند تشکر بعمل آورد و گفت : شما اصحاب رسانه اید که جلوه ی عشق به مولا را پر نور کرده اید .
وی از مسئولان برگزاری مراسمی احلی من العسل و شیرخوارگان تشکر کرد و این دو برنامه را بسیار ارزشمند دانست.

وی ادامه داد : برنامه ی دسته ی حسینه اعظم علی رغم شدت گرما و با حضور پر شور تر از هرسال و در کمال نظم و بدون حاشیه برگزار شد .
در تمامی شب ها عزاداران حسینی ، برنامه هایی در شبستان و محوطه و ... برگزار کردند .

فیروز فر به حرکت دسته حسینیه اعظم در روز هشتم محرم در قالب یوم العباس را که زنجان را به عنوان قربانگاه عزاداران حسینی معروف کرده اشاره کرد و گفت :۱۵۲۱ راس قربانی ذبحی ادا شده که ۳۰۳ راس از این تعداد مربوط به قربانی های مناسبتی و به نیابت از صاحبان نذر بود. ۲۳۳۱ راس دام زنده تحویل حسینیه اعظم شد که ۱۴۷۳ راس از این تعداد فروخته شد که از این محل ۲ میلیارد و ۵۷۴ میلیون تومان به حساب نزورات واریز شده است .
وب ادامه داد : در قالب نذر قربان در مسیر دسته جمعا ۲ میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان پرداخت نقدی از بابت نذورات قربانی بود که تقریبا معادل ۱۵۸۳راس قربانی می باشد .
وی با اشاره بر اینکه نذورات نذری نقدی نیابتی ادامه دارد گفت : کل مبلغ نقدی ۳ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان بوده و همچنین وجه حاصل از فروش آلایش قربانی ها (کله و جگر ) مبلغ ۲۸۰ میلیون تومان بوده که با احتساب فروش دام زنده نذورات نقدی جمع آوری شده و آلایش و .. مبلغی نزدیک به ۸ و نیم میلیارد تومان به صندوق حسینه ی اعظم واریز شده است .

وی در مورد میزان طلای اهدایی شده نیز گفت : ۳۶۰ گرم طلای اهدایی بر حسینیه اعظم در سال جاری است.

فیروز فر به نحوه توزیع گوشت قربانی های ذبح شده اشاره کرد و گفت : این گوشت ها در بسته های نیم کیلویی بسته بندی می‌شود که تعداد آن تا به امروز ۵۰ هزار بسته است.

وی با بیان اینکه آماده شدن هر بسته ۴ هزار و ۵۰۰ تومان هزینه داشته گفت: علاوه بر مناطقی از شهر که هرساله در این مناطق گوشت نذری توزیع می شود ، امسال کوی شهریار ،زعفرانیه، نیکسازان،شهرک ولیعصر، فاز۴زیباشهر،امیرکبیر،اراضی ثبت ،مصلی و فجر،نگین، نصر و شاهد و ۲۰ روستای اطراف زنجان برای توزیع این بسته ها برنامه ریزی شده اند.
وی همچنین گفت : به عزیزانی که تحت پوشش کمیته ی امداد و بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی هستند درصدی قائل هستیم .

فیروز فر به برنامه های اجرا شده در طول سال اشاره کرد و گفت : از محرم ۱۴۰۰تا ۱۴۰۱ هزار و سیصد فقره وام قرض الحسنه به مبلغ ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مردم اعطا شده است .

وی در انتهای صحبت های خود به قطار کاروان عشق اشاره کرد و گفت: ۲۱۰۰نفر توسط ستاد اسکان حسینیه زنجان بین ۱الی ۳شبانه روز اسکان سافتند و یک وعده غذا در هر روز برای اسکان یافتگان برنامه ریزی شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار