سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری :

اعطای تسهیلات ویژه برای متقاضیان تاسیس گلخانه در روستا

ساری (پانا) - سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت : افرادی که تمایل به احداث گلخانه در محیط روستا و یا حیاط خانه خود دارند می توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی برای صدور مجوز اقدام کنند.

کد مطلب: ۱۳۰۱۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
اعطای تسهیلات ویژه برای متقاضیان تاسیس گلخانه در روستا

سیداسماعیل علوی با بیان اینکه آمادگی لازم برای ارائه تسهیلات به متقاضیان در این بخش وجود دارد، افزود : با توجه به نیاز روز افزون بازار ، چه از نظر تولید گل و گیاهان زینتی و چه از نظر سبزیجات و صیفی جات خارج از فصل ، کشت گلخانه ای امروزه به یکی از سود آورترین بخش های کشاورزی تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه گلخانه های کوچک علاوه بر ایجاد اشتغال خانگی و توسعه معیشت خانوار‌ های روستایی از مهاجرت آن‌ها به شهر جلوگیری می‌کند گفت : صدور مجوز برای تاسیس گلخانه در خارج از بافت روستا نیازمند حداقل ۳ هزار متر فضا است تا برای انتقال گاز و برق توجیه اقتصادی داشته باشد.

علوی افزایش تولید در واحد سطح ، بازار پسندی محصولات گلخانه ای ، مصرف بهینه منابع آبی و خاکی ، تولید محصولات در خارج از فصل، زودرسی و پیش رسی ، استفاده بهینه از نیروی انسانی و امکان پرورش و نگهداری گیاهان در خارج از موطن اصلی آنها از مزایای کشت گلخانه ای اعلام کرد.

خبرنگار پانا : امیرعلی عبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار