برگزاری مراسم زیارت عاشورا با حضور مدیر کل آموزش و پرورش کلات

کلات (پانا) - در اولین روز از دهه دوم ماه محرم، با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات، مراسم‌پرفیض زیارت عاشورا در محل مصلی شهر زاوین برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۰۰۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم زیارت عاشورا با حضور مدیر کل آموزش و پرورش کلات

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان کلات، در اولین روز از دهه دوم ماه محرم، با حضور رمضان پروانه، مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات، معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری و سرپرست بخشداری زاوین، جمعی از مسئولین محلی شهر زاوین، همکاران اداری این‌ مدیریت، مدیران مدارس و فرهنگیان زاوین، قلعه نو و سررود، پیشکسوتان فرهنگی، دانش آموزان، معتمدین و اولیا، مراسم‌پرفیض زیارت عاشورا در محل مصلی شهر زاوین برگزار شد.

رمضان پروانه، مدیر و دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش شهرستان کلات در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع)، پیرامون مکتب امام حسین(ع)، اهداف و فلسفه قیام این امام عزیز و همچنین اهمیت قرائت زیارت عاشورا و تدبر در محتوای ادعیه این زیارت ایراد سخن کرد و گفت: ما در طول عمرمان کمتر به فلسفه وجودی دعاهایی مانند زیارت عاشورا تفکر‌ کرده ایم. تدبر در دعاها در زندگی و اعتقادات ما تاثیر بسیار عمیقی خواهد داشت. با توجه به اینکه در دستگاه تعلیم و تربیت با دانش آموزان سر و کار داریم، رفتار و عملکرد ما باید منتج به تمام ساحتی بار آمدن این عزیزان باشد و بر این اساس لازم است در این موضوعات اندکی بیشتر تفکر و تامل داشته باشیم.

وی افزود: یکی از ادعیه هایی که تفکر،تدبر و خواندن آن بسیار توصیه شده است زیارت عاشورا است. ما در زیارت عاشورا بیش از 18دعا داریم که در هر دعا مقام های معنوی و ابدی را از خداوند متعال طلب می‌کنیم و در کمتر زیارات و ادعیه ای این مقام ها تکرار شده است. در زیارت عاشورا از خداوند عزیز می‌خواهیم به ما آبرو بدهد، آبرویی که نه خریدنی است، نه طلب کردنی(از اشخاص)،بلکه باید آن را بدست آوریم. آبرو فقیر و غنی نمی شناسد،آبرو حاصل عملکرد و رفتار ماست،آبرویی خوب است که خداوند متعال آن را به ما هدیه داده باشد. کسی که آبرو را از خداوند می گیرد نزد مردم‌ هم‌ آبرومند است. در این زیارت مبارکه،مقام‌ قرب الهی و رسیدن به حیات طیبه را طلب می کنیم. برای نزدیک شدن به این مقام باید به ائمه اطهار و رسولان الهی توسل بجوییم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تشریح کرد: از خداوند متعال مرگی‌ را می‌خواهیم که شهادت گونه باشد،بالاترین مقام در پیشگاه خداوند متعال پس از ائمه اطهار را شهیدان دارند، بعضی از شهیدان، شهادتشان از زنده بودنشان به مراتب در جامعه تاثیرگذارتر است، شهیدانی همچون شهید سلیمانی که امروزه این اثرگذاری را به عینه در سطح جامعه نسبت به این شهید بزرگوار مشاهده می کنیم. در جای دیگری از این زیارت، دوری جستن از دشمنانمان را مسئلت داریم،امروز جریانات فکری غلط را در جامعه و در فضای مجازی مشاهده می‌کنیم ،افرادی با شیوه های خاص و با برنامه‌ ریزی در‌ حال شیوع و گسترش افکار غلط و فاسد در جامعه هستند.باید بصیرت داشته باشیم،از جریان های فکری اشتباه و فاسد دوری کرده و نگذاریم دشمنان نظام به اهدافی‌که دارند برسند.

این مقام‌مسئول در این مراسم اظهار کرد: در این دعای شریفه دوری از افرادی‌ که نزدیکی با آنها برای ما نتیجه ای جز نابودی و نرسیدن به سعادت و خوشبختی را در پی دارد را از باری تعالی خواهانیم. برائت جستن از گناه، تهمت، افترا، تضییع حقوق دیگران و هر مسئله ای که موجب می شود از خداوند و اهل بیت دور شویم نیز از دعاها و مقام هایی است که در زیارت پر فیض عاشورا می‌خواهیم پروردگار به ما عنایت کند.ثابت قدم بودن و عدم تزلزل در رفتار ما، دعای مهم دیگری است که در این زیارت آن را قرائت می‌کنیم، برای ثابت قدم‌ شدن باید خیلی از کارها‌ را انجام دهیم، کم‌نیستند افرادی که در مسیرِ راه از ارزش ها دور شدند، این افراد عاقبت به خیر نشده و امیدواریم خداوند به ما توفیقی عطا کند که بتوانیم پای نظام و ارزشهایمان بمانیم و ثابت قدم باشیم و خداوند متعال راه سعادت و همنشینی با ائمه اطهار را نصیب ما بگرداند.

در ادامه این مراسم مدیر آموزش و پرورش شهرستان در راستای دهه امر به معروف و نهی از منکر مطالبی بیان کرد و یکی‌ از مهمترین فلسفه های قیام امام‌حسین(ع)را نیز همین امر‌ مهم دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار