گزارش دانش‌آموزخبرنگار پانا از مراسم وداع با سردارِ بی‌سر مدافع حرم/ فیلم

شیراز (پانا) - تشییع پُرشور پیکر مطهر سردار شهید عبدالله اسکندری به‌عنوان اولین شهید مدافع حرم‌ که همانند مولایش حضرت سیدالشهدا (ع) سر از بدنش جدا کرده‌اند از سوی مردم شیراز در حرم شاهچراغ (ع)، در گلزار شهدای شیراز، به خاک سپرده شد.

کد مطلب: ۱۳۰۰۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
گزارش دانش‌آموزخبرنگار پانا از مراسم وداع با سردارِ بی‌سر مدافع حرم/ فیلم

‌در حاشیه مراسم تشییع این سردار شهید، محمد فروتن، دانش‌آموز خبرنگار خبرگزاری پانا استان فارس به میان مردم رفته و به گفت‌وگو با آن‌ها پرداخته است.

شهید اسکندری در تمام هشت سال دفاع مقدس در جبهه حضور داشت. اولین حضور وی در جبهه سوسنگرد بود. شهید اسکندری همرزم سردار جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان بود و در مدت حضور در جبهه‌ها تک‌تیرانداز، تیربارچی، نیروی اطلاعات شناسایی و… بود. در عملیات خیبر فرمانده سپاه لار بود. در عملیات بدر جانشین فرمانده گردان، در والفجر ۸ جانشین رئیس ستاد تیپ الهادی و در عملیات‌های کربلای ۱، ۳، ۴، ۵ و ۸ رئیس ستاد تیپ الهادی بود و در عملیات والفجر ۱۰ جانشین تیپ مهندسی و در عملیات بیت‌المقدس۴ فرماندهی تیپ مهندسی را بر عهده داشت.

از دیگر مسئولیت‌های وی فرماندهی مهندسی رزمی ۴۶ امام هادی (ع)، فرماندهی تیپ ۴۶ امام هادی(ع)، فرماندهی مهندسی رزمی قرارگاه مدینه منوره، فرماندهی مهندسی تیپ ۴۲ قدر و فرماندهی مهندسی رزمی جبهه مقاومت بود. او در عرصه‌های سازندگی هم فعالیت داشت و در احداث سد کرخه احداث جاده نیریز در استان فارس، طرح توسعه نیشکر، اجرای طرح‌های سد و بسیاری دیگر از فعالیت‌های جهادی سهم ویژه‌ای داشت.

بعد از پایان جنگ، سردار دو سالی در منطقه فعالیت داشت اما بعد به شیراز آمد و در پنج سال قبل از شهادت ایشان، مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران شیراز را بر عهده داشت. شهید اسکندری با خانواده شهدا و جانبازان مأنوس شده بود و تا آن‌جا که می‌توانست در رفع مشکلات و مسائل آن‌ها کوشش می‌کرد. صبر، خوشرویی و متانت ایشان زبانزد بود. سردار اسکندری در نهایت پس از سال‌ها مبارزه و مجاهدت به آرزوی قلبی‌اش رسید و در دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) در اولین روزهای خردادماه سال ۹۳ توسط گروه تکفیری داعش به شهادت رسید.

دانش‌آموز خبرنگار: محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار