دختران بانوی بهشت به بزرگداشت مقام دختر سه ساله بهشتی نشستند

شیراز (پانا) - همایش دختران بانوی بهشت آموزش و پرورش ناحیه ۲ شیراز، در سومین روز از ماه محرم در مدرسه علوم و معارف اسلامی شهید مطهری این ناحیه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۹۸۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
دختران بانوی بهشت به بزرگداشت مقام دختر سه ساله بهشتی نشستند

در این همایش که با حضور دختران دانش آموز متوسطه اول و دوم ناحیه ۲ شیراز برگزار شد،خانمها احمدی و جعفری به سخنرانی و مداحی پرداختند.

احمدی، از مدرسان حوزه تربیت اسلامی ، در مورد نقش حضرت رقیه (س)در ماندگاری فرهنگ عاشورایی سخن گفت و از ایشان به عنوان بانوی سه ساله بزرگی که دارای شخصیتی بزرگ و مقامی والا در عرش الهی است ، یاد کرد.

وی همچنین با تشریح جوانب مختلف عاشورا گفت: در عالم هر چیز ارزشمندی دارای جنس بدلی و غیر اصلی است،مثل طلا و جواهرات که بدل آن نیز وجود دارد. عقیده و راه خدا هم ارزشمند است و قیام امام حسین (ع)،شصت سال پس از پیغمبر ، با آن چیدمان، مرز بین اصل و بدل عقیده و راه خدا را مشخص کرد.

وی ادامه داد در این چیدمان باید علی اصغر (ع)باشد که سند حقانیت امام حسین (ع)است.باید رقیه (س)سه ساله هم باشد.امام حسین (ع) زنان و دختران را با خود برد که امروزه راه حق و باطل برای زنان و دختران که نیمی از جمعیت مسلمانان را تشکیل می دهند ، مشخص باشد.

در این مراسم دختران دانش آموز نیز به سخنرانی در مورد قیام امام حسین (ع) و مقام حضرت رقیه (س)پرداختند.

مراسم مداحی و عزاداری این همایش که با خواندن سوره قدر و دعای فرج شروع شد،با عزاداری و روضه خوانی ادامه یافت و با دعا و توسل به اهل بیت (ع) پایان یافت ، با حضور جعفری از مداحان خوب شیراز انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار