قاسمی‌پور در گفت‌و‌گو با پانا:

سازمان دانش‌آموزی، سازمانی مهم است که باید توجه ویژه به مهارت‌‌آموزی و استعدادیابی دانش‌آموزان داشته باشد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت سازمان دانش‌آموزی یک سازمان مهم است که باید توجه ویژه به مهارت‌ها و دانش‌آموزان نخبه و استعدادیابی دانش‌آموزان داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۹۷۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی، سازمانی مهم است که باید توجه ویژه به مهارت‌‌آموزی و استعدادیابی دانش‌آموزان داشته باشد

شیوا قاسمی‌پور در گفت‌وگو با پانا در خصوص استعدادیابی و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان توسط سازمان دانش‌آموزی، اظهار کرد:‌ «این مساله بسیار حائز اهمیت است، چون دانش‌آموزان بعد از اینکه دیپلم اخذ می‌کنند، عملاً‌ هیچ کاری بلد نیستند یعنی درس‌ها به صورت تئوری آموزش داده شده و دانش‌آموزان به صورت عملی آموزش ندیده‌اند. ما باید به سمتی برویم که دانش‌آموزان را مهارت‌محور کنیم. کمیسیون آموزش مجلس هر سال، برنامه‌ای برای پیگیری در نظر می‌گیرد؛ در سال سوم، مهارت محوری را در اولویت قرار دادیم تا کمک کنیم بخشی از مشکلات جامعه ما با مهارت‌آموزی رفع شود.»

وی افزود: «سازمان دانش‌آموزی یک سازمان مهم است که باید توجه ویژه به مهارت‌ها و دانش‌آموزان نخبه و استعدادیابی دانش‌آموزان داشته باشد.»

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: «طرحی را بنیاد نخبگان در گذشته پیگیری می‌کرد تحت عنوان طرح شهاب که در جهت استعدادیابی دانش‌آموزان ابتدایی بود؛ اگر این طرح مورد توجه قرار می‌گرفت و ادامه پیدا می‌کرد، قطعاً نتایج خوبی در پی داشت. ما پیگیر هستیم که طرح ملی شهاب مجدداً از سر گرفته شود چون هزینه بسیاری صرف این طرح شد و معلمان بسیاری آموزش دیدند و مدرک اخذ کردند.»

قاسمی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: «نخبگان ما در سطح ابتدایی باید شناسایی شوند و در پایه متوسطه نیز از این استعدادها بهره گرفته شود تا دانش‌آموزان مهارت‌محور و ماهر باشند و اگر هم وارد دانشگاه نشدند،‌ بتوانند شغل و حرفه‌ای را برای خود برگزینند تا در جامعه با این حجم از بیکاری مواجه نباشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار