احیای ۳۰۰ مرکز جامع علمی کاربردی منحل در کشور

تهران (پانا) - معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور اعلام کرد با برنامەریزی‌های انجام شدە ۳۰۰ مرکز علمی کاربردی کە بر اساس رای شورای عالی اداری منحل شدە بود، احیا خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۹۷۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
احیای ۳۰۰ مرکز جامع علمی کاربردی منحل در کشور

به گزارش ایسنا، محمد فتحیان امروز (۱۰مرداد) در مراسم تکریم و معارفه رییس دانشگاه جامع علمی، کاربردی کردستان اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی با محوریت علم نافع و اثربخش شکل گرفت و در همین مسیر با رویکرد اشتغالزایی گام بر می دارد.

وی عنوان کرد: برخلاف سایر مراکز آموزشی و دانشگاەها تمرکز این دانشگاه بر تقاضا محوری و بر پایە مطالعات بازار و نیازمندی‌های صنعت است.

فتحیان بیان کرد: این دانشگاە از سال ٦۹ عملا با ایدە شورای جامع علمی کاربردی شکل گرفت و نوسانات بسیاری را بە دنبال داشت و بر این اساس بیش از ۳۰۰ مرکز علمی کاربردی بر اساس رای شورای عالی اداری منحل شد.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شدە درصدد احیای برخی از مراکز آموزش علمی و کاربردی منحل شده در کشور هستیم تا بتوانند در سایر مراکز علمی کاربردی اثربخشی خود را نیز داشتە باشند.

فتحیان یادآور شد: در مجموع دانشگاەهای علمی کاربردی جزو دانشگاەهایی بودە کە در راستای ایجاد اشتغال اثرگذار بودە است.

وی بیان کرد: در برنامه ششم توسعه قید کرده که سهم مهارتی آموزش عالی باید بە عدد ۳۰ درصد برسد، این در حالی است کە که این عدد هم اکنون ۱۲ درصد است و این نشان دهندە خلا موجود در آموزش است و نیازمند ورود جدی آموزش عالی است.

فتحیان ادامە داد: در حال حاضر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بیکار در کشور وجود دارد کە قریب بە یک میلیون نفر یعنی ۴۰ درصد از آن‌ها را فارغ‌التحصیل دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: نبود مهارت لازم و یا بالا بودن توقع افراد عامل ایجاد بیکاری در کشور است، اما آنچه که مسلم است این است که دانشگاە نتوانستە عملا پیوند لازم بین صنعت، بازار کار و دانشگاه را ایجاد کند و در برنامه جدید دانشگاه علمی کاربردی این خط سیر با جدیت دنبال می‌شود تا پیوند لازم بین صنعت و دانشگاە ایجاد شود.

فتحیان اضافە کرد: حدود ۳۷ هزار مدرس و ۲۲۰ هزار دانشجوی شاغل بە تحصیل و بیش ۲ میلیون دانشجو از این دانشگاە فارغ‌التحصیل شدەاند.

وی اضافە کد: اخیرا ۱۲۵ رشته جدید در حوزه های جدید تعریف و تدوین شدە است کە ۹۰۰ عنوان برنامه درسی و ۸۰۰ دوره کوتاه مدت در این دانشگاه، کە می‌تواند در زمینە اشتغالزایی موثر باشد.

فتحیان خاطرنشان کرد: دانشگاە جامع علمی کاربردی بە عنوان یک اکوسیستم رابط اکوسیستم‌های دانشگاهی و اجتماعی و بازار کار است.

وی ادامە داد: همسایگی با اقلیم کردستان عراق مزیتی است تا با جذب دانشجو از عراق، تکنسین کارآمد تربیت کرده و ضمن کمک به ارزآوری علمی، زمینه بین المللی شدن دانشگاه‌های علمی و کاربردی استان فراهم شود.

در ادامە این برنامە، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: امروزە استکبار با تمام قدرت علیه جمهوری اسلامی قیام و اقدام کرده و اگر مجهز به سلاح علم نباشیم بدون شک در این رویارویی بازندە خواهیم بود.

مهدی رمضانی عنوان کرد: سیاستگذاران باید با منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی جهت‌گیری درستی داشتە باشند تا در حوزه مجاهدت‌های علمی در سطح ملی و منطقه‌ای به آن توجه شود.

وی بر مهارت آموزی تاکید و یادآور شد: امروزە آموختن علم در کنار داشتن مهارت می‌تواند حرفی برای گفتن در جامعە داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار