‌مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

ارتقای سطح سلامت فرهنگیان و دانش‌آموزان از برنامه‌های محوری آموزش و پرورش است

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت بر اساس سند تحول بنیادین، ارتقای سلامت فرهنگیان و دانش‌آموزان از برنامه‌های محوری آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۲۹۶۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای سطح سلامت فرهنگیان و دانش‌آموزان از برنامه‌های محوری آموزش و پرورش است

کلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در همایش تجلیل از فعالین طرح دسترسی به خدمات سلامت دهان و دندان و استقرار مراقبت الکترونیکی شهرستان نمین، طی سخنانی بابیان اینکه ارتقاء سلامت فرهنگیان و دانش آموزان از برنامه های محوری آموزش و پرورش است، داشتن سواد سلامتی را از اهداف اصلی ساحت زیستی و بدنی بر اساس سند تحول بنیادین عنوان کرد.

وی افزود: بسیار خرسندیم در جهت دسترسی به خدمات سلامت دهان و دندان و استقرار آن شهرستان نمین، عنوان پایلوت کشوری را به خود اختصاص داده است و این نشان از عزم مسئولین آموزش و پرورش و بهداشت و درمان در جهت ارتقاء وضعیت سلامت و بهداشت دانش آموزان است و این موضوع بایستی به تمامی نواحی و مناطق استان تسری پیدا کند.

این مقام مسئول با اشاره به هفته استان اردبیل و برگزاری جشن روز نمین، این شهرستان را خاستگاه علماء، مجاهدین، نخبگان، پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت دانسته که توانسته است نمین به مهد فرهنگ و ادب تبدیل کند و این پیشینه پرافتخار در ارتقاء کیفیت آموزشی و پرورشی بایستی مورد توجه قرار گیرد.

طیب امینی، فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان نمین ضمن تجلیل از بانیان برگزارکننده این همایش، سلامت را محور حرکت، توسعه و رشد عنوان کرده که ارتباط مستقیمی با نشاط اجتماعی دارد.

وی گفت: تضمین بهداشت علی الخصوص سلامت دهان و دندان دانش آموزان در دراز مدت خواهد توانست ضمن برخوردار کردن آینده سازان از سلامت جسمی و کاهش آسیب های ناشی از بیماری دهان و دندان، سلامت روحی و روانی آنان را نیز ارتقاء بخشد.

علی محمدیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم با برشمردن آثار و برکات اجرایی طرح ارتقاء سلامت دهان و دندان، غفلت از این موضوع را موجب بروز مشکلات حاد و عدیده در بین مردم خصوصاً جوانان و نوجوانان بیان کرد.

وی گفت: شهرستان نمین به عنوان پایلوت می تواند تجارب و مهارت های کسب شده در این زمینه را به دیگر مراکز بهداشتی سطح استان انتقال دهد و با اجرای این طرح سرانه سلامت دهان و دندان در استان اردبیل افزایش خواهد یافت.

در این همایش فاخر ضمن اجرای ویژه برنامه های متعدد از جمله اجرای سرود دانش آموزی و دکلمه از فعالین این طرح بویژه، مدیرکل آموزش و پرورش و مسئولین آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان شهرستان و مجری این طرح ،علیرضا رحیمی با اهداء لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد.

گفتنی است در حاشیه این همایش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن بازدید از یونیت سیار دانش آموزی و درمانگاه فرهنگیان این شهرستان از داروهای مفید دندان و زنگ سلامت دهان و دندان نیز رونمایی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار