جزئیات تازه از برخورد با مالک متخلفی که ۱۳ چنار ولیعصر را خشک کرد

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران درخصوص خشکاندن 13 اصله درخت با بن محیط 120 تا 150 توسط یک مالک متخلف توضیح داد.

کد مطلب: ۱۲۹۶۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات تازه از برخورد با مالک متخلفی که ۱۳ چنار ولیعصر را خشک کرد

علی‌محمد مختاری در حاشیه برگزاری هشتاد ویکمین جلسه شورای شهر تهران که صبح امروز برگزار شد در جمع خبرنگاران و در ارتبط با خشکاندن 13 اصله درخت تنومند و باغ بن محیط بالا در خیابان ولیعصرعج توسط مالک یک ساختمان، اظهار کرد: همانطور که در روزهای گذشته این موضوع در فضای مجازی و رسانه ها مطرح شده که حساسیت زیادی را ایجاد و شهرداری نیز به این موضوع ورود پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: ما نیز نامه‌ای به شهرداری منطقه یک ارسال کرده‌ایم که سریعا اقدامات لازم جهت جلوگیری از ساخت‌وساز در این محل توسط مالک گرفته شود و هرگونه فعالیت ساختمانی در این محدوده ممنوع باشد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران ادامه داد: همچنین این پرونده به کمیسیون ماده 7 ارسال شد و روز گذشته جلسه ای در باب این مساله برگزار و براساس تصمیم اخذ شده قرار شده اعمال ماده 4 صورت بگیرد.

مختاری با تاکید براینکه مالک عمدا درختان خیابان ولیعصر را در مقابل ساختمان خود خشکانده، گفت: این مساله جرم محسوب می شود و در واقع مالک پلاک ثبتی جرم کرده است. ضمن اینکه دادستانی نیز به این موضوع وارد شده و توقف هرگونه عملیات ساختمانی در این محدوده صادر و ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه درختان خیابان ولیعصر با توجه به بن محیط بالا به عنوان سرمایه ملی در حوزه فضای سبز محسوب می‌شوند، گفت: سازمان بازرسی کشور نیز به این موضوع وارد شده است و خواسته است که برخورد قاطع با این مساله صورت بگیرد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه پرونده این اتفاق در دادستانی شعبه37 همچنان مفتوح است، گفت: مالک مکلف شده است که 13 اصله درخت را در همان موقعیت و با همان محیط بن بالا بکارد و این مساله از طریق شهرداری و سازمان بوستان‌ها نظارت خواهد شد.

مختاری با بیان اینکه این درختان دارای محیط بن بالا بین 120 تا 150 بوده‌اند، گفت: شهرداری تهران به هیچ عنوان با قطع درختان و خشکاندن آنها کوتاه نخواهد آمد و با عوامل چنین اقداماتی برخورد خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار