در گفت‌وگو با پانا:

جواد شیرزاد: تاج با آن همه افتضاح مدیریتی چطور تائید شد؟

عده ای برای خودشیرینی همه چیز را به ساپینتو گفته اند/ ۱۱ سال است از استقلال طلب دارم اما به ای اف سی گفته‌اند طلبکاری نداریم /

تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال می‌گوید مگر نفتند مهدی تاج به فوتبال کشور ضربه زده است حال چگونه با آن همه افتضاح مدیریتی چطور برای ریاست فدراسیون فوتبال تائید صلاحیت شده است؟.

کد مطلب: ۱۲۹۶۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
جواد شیرزاد: تاج با آن همه افتضاح مدیریتی چطور تائید شد؟

جواد شیرزاد در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به وضعیت استقلال گفت:«فکر می‌کنم آجرلو و هیات مدیره باشگاه با مطالعه و تحقیق ساپینتو را آورده‌اند. حتما مربی خوب و رزومه داری بوده که سراغ او رفتند. اینجا ایران است و وقتی اسکوچیچ توانست راز و رمزهای کار در ایران را یاد بگیرد، حتما ساپینتو هم می‌تواند. الان همه چیز استقلال را به ساپینتو هم گفته‌اند. وقتی مربی بالا سرتیم باشد، خودش می‌تواند در جذب بازیکن همه چیز را رصد کند. امیدوارم بهترین‌ها برای استقلال رقم بخورد. به هرحال بازیکنانی که قرارداد داشتند، با نظر ساپینتو ماندند. عده‌ ای هم چون پیشنهاد خارجی داشتند رفتند و برخی هم که مربی آنها را نخواست.»

وی افزود: «شک نکنید همه اطلاعات ریز و درشت را به مربی جدید گفته‌اند. عده‌ای بخاطر خودشیرینی همه چیز را در اختیارش گذاشته‌اند. متاسفانه برخی ها بخاطر اینکه خودشان را برای مربی جدید عزیز کنند، خودشان و رفیق‌شان را زیر سوال می‌برند. برای چند ریال بیشتر دوستان خودمان را کوچک می‌کنیم. با این حال بزرگترین ایرادی که به استقلال وارد است این است که وریا غفوری را کنار گذاشتند. این اتفاق روی بازیکنان تاثیر منفی می‌گذارد. وقتی کاپیتان تیم را به این راحتی حذف می‌کنید، کاپیتان‌های بعدی هم می‌دانند، سرنوشت‌شان بهتر از این نخواهد بود. متاسفانه سالیان سال است که به ای اف سی داریم دروغ می‌گوئیم که فوتبال ما سیاسی نیست اما این اتفاقات همه‌اش به مسائل دیگری مربوط است. متاسفانه خارج از فوتبال دارند برای فوتبال و ورزش ما تصمیم‌سازی می کنند و کسی هم حرفی نمی زند.»

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: «سپاهان، پرسپولیس و گل گهر مهره‌های خیلی خوبی گرفته‌اند. باید ببینیم اهداف مربیان در لیگ چیست. با داشته‌هایشان چطور بازی می‌کنند. چه روش و شیوه‌ای را در پیش می‌گیرند. فصل قبل سپاهان بازیکنان خیلی خوبی داشت اما نتوانست آن طور که باید نتیجه بگیرد. حتی پرسپولیس هم بازیکنان خوبی داشت. باید چندهفته از لیگ بگذرد و ببینیم مربیان چطور توانستند تیم شان را آماده کنند.»

وی در ادامه اضافه کرد: «با این حال استقلال و پرسپولیس مدعیان همیشگی لیگ برای قهرمانی هستند. بازیکنان و مربیان خارجی باکیفیت باعث پیشرفت و توسعه ی فوتبال ما می‌شوند و تفکرات حرفه‌ای گری ما را رشد می‌دهند. خودم در پاس خیلی چیزها از دنیزلی یاد گرفتم. مربی و بازیکن خارجی باید با کیفیت باشد تا بتواند روی فوتبال ما تاثیر مثبت داشته باشد نه اینکه فقط برای پول گرفتن بیایند. مثلا وقتی فدراسیون فوتبال آلمان به این نتیجه رسید که باید سبک فوتبالش را عوض کند، با هماهنگی باشگاه بایرن مونیخ، مربی (هاینکس) موفقی که 3 گانه گرفته بود را کنار گذاشت و گوآردیولا را آورد.»

جواد شیرزاد گفت: « با تورمی که در اقتصاد ایران رخ داده، نسبت به آن فوتبالیست‌های ما پولی دریافت نمی‌کنند. البته که معتقدم باید خیلی از مسائل درنظر گرفته شود اما سقف قرارداد کارساز نیست. یک سال گلر خارجی را ممنوع کردند اما همان سال دروازه‌بان‌های بی‌کیفیت لیگ بیشتر شد. ما در استقلال یک بازیکن خارجی داشتیم به اسم اندرسون که 35 کیلو اضافه وزن داشت. یا کادر فنی او را ندیده بود یا اینکه دیده بودند و چشم پوشی شده بود. متاسفانه این طور بازیکنان همیشه در فوتبال ما بوده‌اند. باید جلوی این بازیکنان بی‌کیفیت گرفته شود.»

وی با اشاره به تائید صلاحیت مهدی تاج افزود: «واقعا آدم حیرت زده می‌شود. چطور ممکن است کسی که باعث و بانی این همه افتضاحات مدیریتی شده، بار دیگر تائید صلاحیت می‌شود؟ اصلا خود تاج با چه رویی آمده است؟ آدمهای هیات رئیسه فدراسیون چه کسانی هستند؟ آیا اصلا سابقه فوتبال دارند که تصمیم‌گیر شده اند؟ اگر این اتفاقات نمی‌افتاد باید تعجب می‌کردید. من 11 سال است از استقلال طلب دارم اما به ای اف سی می‌گویند، بیلان مالی ما مثبت است و هیچ طلبکاری نداریم. سرتاپای این فوتبال را فساد برداشته و عزمی برای از بین بردنش نیست. خیلی ها دارند از این فساد نان می‌خورند و دوست ندارند این فساد از بین برود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار