نرجس حق‌شناس:

هدف کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پرورش فکر و خلاقیت کودکان است

ساری (پانا) - مربی و مسئول مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساری گفت هدف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پرورش فکر و خلاقیت کودکان و نوجوانان است، بچه‌ها در این کارگاه‌ها خود باوری‌شان افزایش می‌یابد و اعتماد به نفسشان بالا می‌رود.

کد مطلب: ۱۲۹۶۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد
هدف کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پرورش فکر و خلاقیت کودکان است

نرجس حق‌شناس در گفت وگو با پانا اظهار کرد: «اوقات‌فراغت یکی از بهترین زمان‌ها برای فعالیت در کانون و آموزش مهارت‌های مختلف است.»

وی در مورد علاقه بچه ها به فضای شاد کانون گفت: «چون در کانون بحث پرورش خلاقیت پررنگ‌تر از آموزش است بچه‌ها از کانون خسته نمی‌شوند و دوست دارند حتی ساعت‌ها در کانون باشند، چون فضای کانون یک فضای شاد و رنگارنگ است، برای بچه‌ها بسیار جذاب است.»

حق‌شناس در ادامه افزود: «در کانون بچه‌ها در قالب بازی و کارهای گروهی مهارت‌هایی را آموزش می‌ینند که شاید هیچ مکان آموزشی این مهارت‌ها را به آنان نمی‌آموزد.»

وی بیان کرد: «یکی از خصوصیت‌های بارز فعالیت‌های کانون این است که بچه ها آزادانه می‌توانند با توجه به علاقه و مهارت خود در هر‌ کارگاهی که دوست دارند شرکت کنند.»

مسئول کانون تأکید کرد: «فعالیت‌های کانون بر محور کتاب است. خواندن کتاب، بازی کردن، نمایش خلاق و پخش انیمیشن کتاب همه و همه به بچه ها این امید را می‌دهد که با خواندن کتاب است که می‌توانیم به خواسته‌ها و مهارت‌هایی که می‌خواهیم برسیم.»

وی با بیان اینکه هنرهای تجسمی‌ یکی از شاخه‌های فعالیت‌های کانون است، گفت: «هنرهای تجسمی بسیار در امر خلاقیت و خودباوری به بچه‌ها کمک می‌کند. مانند نقاشی، سفالگری، اوریگامی و... که بچه‌ها در این زمینه‌ها بسیار علاقه‌مند هستند چون به راحتی می‌توانند با دست‌های کوچکشان شکل‌های زیبایی خلق کنند.»

حق‌شناس تشریح کرد: «اعضای کانون در دسته‌بندی جدید به نوخوان، نونهال، نونگاه، نوجوان و عضو ارشد تقسیم‌بندی می‌شوند.»

وی در مورد استقبال کودکان و نوجوانان گفت: «استقبال کودکان همیشه بیشتر از نوجوانان بوده و است، اما نوجوانانی که عضو مرکز هستند پایدارتر از کودکان هستند. دلیلش هم این است که کودک به اصرار پدر و مادرش می‌آید، ولی نوجوان به علاقه خودش عضو کانون می‌شود و این برای ما بسیار باارزش و قابل پسند است.»

دانش آموز خبرنگار: سونیا کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار