مروری بر زندگینامه خیر نیک‌اندیش جعفر قره‌چایی

ملارد (پانا) - مرحوم جعفر قره‌چایی، رئیس فقید مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان ملارد از پیشگامان جهاد مقدس مدرسه‌سازی در شهرستان ملارد بود.

کد مطلب: ۱۲۹۶۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
مروری بر زندگینامه خیر نیک‌اندیش جعفر قره‌چایی

‎‎«زنده‌یاد حاج جعفر قره‌چایی»، در سال 1334 در ملارد چشم به جهان گشود و در سی سالگی با فاطمه یزدانی ازدواج کرد که ثمره این ازدواج 3 دختر و یک پسر به نام محمد است.

وی در روستای خوشنام شهرستان ملارد به تولید نهال‌های کشاورزی مشغول بود و به دلیل فعالیت‌های وسیع در این زمینه به عنوان صادرکننده نهال به کشورهای همسایه و یکی از کشاورزان نمونه کشور شناخته شد.

مرحوم قره‌چایی در سال 1386 در پایه‌گذاری مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان ملارد نقش موثری را ایفا کرد و بعنوان نخستین رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان ملارد انتخاب و تا سال1396 در این سمت به فعالیت پرداخت .

این خیر نیک‌اندیش که دو دوره عضویت در شورای بخش ملارد و چهار دوره ریاست شورای روستای خوشنام را در کارنامه خود داشت، علاوه بر فعالیت در حوزه آموزش و پرورش، در بخش سلامت نیز بعنوان خیّر و پیشرو در فعالیت‌های خیرخواهانه شرکت داشت.

18 آموزشگاه خیرساز در دوران ریاست وی در مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان ملارد ساخته شد و سرانجام در 30 شهریور ماه 1396 به دیدار معبود شتافت.

پس از درگذشت حاج جعفر قره‌چایی، یک باب مدرسه 10 کلاسه در روستای خوشنام به نام وی، توسط برادر بزرگوارشان حاج ابراهیم قره‌چایی ساخته و در بهمن‌ماه 1400 به بهره‌برداری رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار