بیماری‌های قلبی چیست و چه علائم و نشانه‌هایی دارد؟

کرج (پانا) - قلب حیاتی‌ترین اندام در بدن است که هرگونه مشکلی در خصوص آن باید کاملا جدی گرفته شود. مراقبت‌های پزشکی و چکاپ‌های دوره‌ای در خصوص قلب و مشکلات آن، خصوصاً مشکلات پنهان قلب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

کد مطلب: ۱۲۹۶۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
بیماری‌های قلبی چیست و چه علائم و نشانه‌هایی دارد؟

یکی از ترسناک‌ترین و پرخطرترین مشکلاتی که در خصوص قلب می‌تواند رخ دهد، بروز سکته قلبی است. حمله قلبی واقعا یک تجربه ترسناک است که اگر کسی آن را تجربه کرده باشد یا حتی شخصی از نزدیکانش را در این شرایط دیده باشد، قطعا به عمق خطر این عارضه واقف است.

سکته قلبی یکی از رایج‌ترین انواع بیماری قلبی و یکی از اصلی‌ترین عوامل مرگ‌ومیر در دنیاست و متأسفانه افراد بسیار زیادی به این مشکل دچار می‌شوند با وجودی که به لطف اقدامات به‌ موقع و مراقبت‌های با کیفیت پزشکی ده‌ها هزار نفر در دنیا از مرگ ناشی از حملات قلبی جان سالم به در می‌برند، اما با این حال هنوز هم درصد مرگ بر اثر حمله شدید قلبی بسیار بالاست.

یکی از علائم مشکل قلبی که هرگز نباید نادیده گرفته شود ناراحتی قفسه سینه است که این مورد رایج ترین نشانه وجود مشکل قلبی است.این حالت معمولا بیشتر از چند دقیقه طول می‌کشد.ممکن هست حین استراحت یا انجام فعالیت بدنی اتفاق بیفتد.

حالت تهوع، سو هاضمه، سوزش سردل یا درد معده یکی دیگر از علائم ناراحتی های قلبی است که برخی از افراد هنگام بروز مشکل قلبی حالت تهوع، سو هاضمه، سوزش سر دل یا درد معده دارند حتی ممکن است استفراغ کنند طبق اطلاعات به دست آمده زنان بیشتر از مردان این نوع علائم را گزارش می کنند.

درد گسترش یافته به سمت بازو یکی دیگر از علائم رایج حمله قلبی، دردی است که به سمت چپ بدن گسترش می یابد طبق تحقیقات انجام شده این درد تقریباً همیشه از سینه شروع شده و به سمت خارج حرکت می کنداما برخی از بیماران ​​عمدتاً در ناحیه بازو درد دارند که این خود نشان دهنده حملات قلبی است.

احساس گیجی یا سبکی سر هم از علائم بیماری های قلبی است که در بسیاری از مواقع احساس گیجی باعث از دست دادن لحظه ای تعادل یا احساس ضعف می شود البته این اتفاق گاهی به علت نخوردن غذا یا نوشیدنی کافی یا برخواستن از جای خود به طور ناگهانی می باشد.

خروپف این که هنگام چرت زدن کمی خرخر کنید، طبیعی است. اما خروپف غیرمعمول با صدای بلندی که به نظر می رسد در حال نفس نفس زدن یا خفه شدن هستید، می تواند نشانه ای از آپنه خواب باشد. این اتفاق زمانی می‌افتد که هنگام خواب تنفس شما چند بار به مدت کوتاهی قطع می شود. این امر باعث می‌‌شود که به بار قلب اضافه شود.

دانش آموز خبرنگار: ریحانه اسدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار