رئیس اداره قرآن،عترت و نماز اداره کل آموزش وپرورش البرز در گفت وگو با پانا:

هدف از برگزاری مسابقات قرآن و عترت، رسیدن به حیات طیبه است

کرج (پانا) - رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش وپرورش استان البرز عنوان کرد هدف از برگزاری مسابقات قرآن و عترت، رسیدن به حیات طیبه است.

کد مطلب: ۱۲۹۶۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
هدف از برگزاری مسابقات قرآن و عترت، رسیدن به حیات طیبه است

حسین سلیمان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در خصوص هدف از برگزاری این دوره از مسابقات در گفت‌و‌گو با پانا گفت: «چهلمین دوره مسابقات قرآن و عترت در 14 رشته در دو بخش آوایی و پژوهشی مرحله نهایی کشوری در حال برگزاری است.»

وی افزود: «میزبان بخش آوایی این دوره از مسابقات قرآن و عترت، آذربایجان شرقی است. این مسابقات در بخش پسران از 1تا 5 مرداد و در بخش دختران از5 تا 9 مرداد به پایان می رسد.»

سلیمیان اضافه کرد: «در بخش پژوهش این دوره از مسابقات که اواخر مرداد ماه در مشهد مقدس برگزار می شود از استان البرز ٧ دانش آموز دختر و ٧ دانش آموز پسر به مرحله کشوری راه یافته اند.»

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز در ادامه در رابطه با هدف از برگزاری این دوره از مسابقات عنوان کرد: «هدف از برگذاری این مسابقات رسیدن به حیات طیبه است. دانش آموزان در مدرسه استعدادیابی می شوند و دانش‌آموزانی که در تعالیم قرانی استعداد دارند به این مسابقات راه پیدا می کنند.»

وی در خصوص نقش مسابقات در ترویج فرهنگ قرآنی بیان کرد: «برای ترویج فرهنگ قرآنی دو سال است که در استان البرز سند تحول قرآنی نوشته می شود و در این ایام نشر پیدا می کند. برای ترویج فرهنگ قرآنی اول باید انس ایجاد شود، بعد تدبر و در نهایت عمل در استان برای دانش آموزان علاقه مند به یادگیری قرآن ظرفیت های بسیاری وجود دارد که در سطح استان البرز دارای 9 دارالقرآن و 12 کانون قرآنی است.»

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز استان در پایان افزود: «مربیان و معاونین پرورشی در این ایام که هجمه های فرهنگی بسیار زیاد است، باید در مدارس بیشتر از گذشته بر روی انس با قرآن، تدبر با قرآن وعمل به قرآن را با دانش‌آموزان کار کنند. در بخشی از سخنان مقام معظم رهبری عنوان شده است که باید ١٠ میلیون حافظ قرآن تربیت شود که هم اکنون استان البرز شروع به کارکرده است که دارالقران مرکزی ناحیه یک کرج پایگاه حفظ قرآن شده است.»

دانش‌آموز خبرنگار: پانیذ مرتضایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار