سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم:

حضور در مکان‌های آموزشی سپر مقاومی در برابر آسیب‌های جامعه است

رباط‌کریم (پانا) - سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم گفت حضور در مکان‌های آموزشی خانواده و دانش‌آموز را رشد می‌دهد و سپری ایمن در برابر تهاجم سطح جامعه می‌سازد .

کد مطلب: ۱۲۹۵۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد
حضور در مکان‌های آموزشی سپر مقاومی در برابر آسیب‌های جامعه است

در آئین اختتامیه طرح‌های مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی و پایان طرح‌ ملی‌ پاد «پیشگیری استعمال دخانیات»، هاشم رسول‌زاده سرپرست اداره آموزش‌ و‌ پرورش شهرستان رباط‌کریم بیان کرد: حضور در مکان‌های آموزشی خانواده و دانش‌آموز را رشد می‌دهد و سپری ایمن در برابر تهاجم سطح جامعه می‌سازد که از این سپر در تمام مراحل زندگی خود استفاده کند. در سال گذشته فعالیت‌های چشمگیری در حوزه طرح‌های مختلف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی داشتیم و شهرستان رباط‌کریم جزو یکی از شهرستان های فعال در این زمینه شناخته شد.پس از شیوع بیماری کرونا خیلی از دانش‌آموزان از فضا فیزیکی مدرسه دور ماندند، واحد مشاوره عهده‌دار پیشگیری از آسیب‌ها و جلوگیری از مسائل پیش‌آمده و در پیش رو بود.

وی با اشاره به طرح ملی نماد خاطرنشان کرد: طرح ملی نماد در واقع تعامل بین ارگانی و سازمانی هست و نماینده ‌ها با آموزش‌و‌پرورش به صورت موردی و عام همکاری می‌کردند. در فضای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خیرین نیز نقش بسزایی داشتند. طرح پیشگیری از استعمال دخانیات یا به اختصار پاد به عنوان یک طرح ملی و به صورت پایگاهی در سطح استانی در شهرستان رباط‌کریم اجرا شد که با پشتیبانی در این حوزه و اجرا و برنامه‌ریزی برنامه‌های شاد و متناسب آموزش‌ها‌ی مناسبی در این حوزه به دانش آموزان ارائه دادند.

در ادامه امید احمدی فرماندار شهرستان رباط‌کریم افزود: آسیب‌های اجتماعی می‌تواند منجر به تحول بنیاد خانواده و جامعه شود. افرادی که در قالب کارشناس و یا درمانگر در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، در مرحله اول باید از خود و در مرحله دوم از چیزهای مورد علاقه خود بگذردند تا بتواند یک فرد را به جامعه بازگردانند؛ باید بر روی دانش آموزان و پدر و مادران سرمایه‌گذاری شود زیرا آینده سازان این سرزمین هستند. فرماندار شهرستان خواستار این شد تا برنامه‌ریزی جامع و کاملی برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها شوند تا در مقابل آسیب های اجتماعی توانمند شوند.

همچنین آیت الله سید حسن معین شیرازی رئیس هیات مدیره جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران نیز با اشاره به اینکه ورودی تمام مشکلات و ناهنجاری‌‌های اجتماعی و به خصوص اعتیاد استعمال دخانیات است تصریح کرد: تعلیم بعد از حوزه تربیت است و بر توجه به آموزش‌های پیشگیرانه تاکید کرد.

دانش‌آموز خبرنگار: بهار افراسیابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار