واکنش عموئی به اظهارات روحانی درباره برجام و قانون مجلس

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور سابق گفت‌ اگر کسی مستنداتی دارد دال بر اینکه مذاکراتی پیش از سال ۹۹ در جریان بوده باید آن‌را ارائه کند. این ادعاها نوعی فضاسازی برای تحت تاثیر قرار دادن مذاکرات  فعلی است و کمکی به مصالح ملی و منافع مردم نمی‌کند.

کد مطلب: ۱۲۹۵۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
واکنش عموئی به اظهارات روحانی درباره برجام و قانون مجلس

به گزارش خانه ملت، ابوالفضل عموئی، با اشاره به روند بررسی و تصویب قانون اقدام راهبری در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها یکی از قوانین قابل توجه، مهم و تاثیرگذار مجلس یازدهم است و جهموری اسلامی ایران پس از پنج گام کاهش تعهدات و پس از ترور سردار شهید سلیمانی همچنان با تداوم اقدامات خصمانه آمریکا، تحریم و ترور مواجه بود و این روند پیوسته تحریم‌ها نهایتاً مجلس را به سمت تصویب قانونی برای از سرگیری فعالیت‌ها برد.

وی افزود: روند تصویب قانون در مجلس پس از طی مراحل کارشناسی در کمیسیون و بین متخصصان، آذر ماه 99 به پایان رسید. اخیراً ادعاهایی مطرح شده که اگر قانون اقدام راهبردی نبود ما می‌توانستیم برجام را احیا کنیم در حالی که این بحث هیچ مبنای تاریخی ندارد چرا که مذاکرات احیا برجام از 13فرودین 1400 آغاز شد و پیش از آن مذاکراتی صورت نگرفته بود که گروهی تصور کند می‌توانست آن را به نتیجه برساند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هنوز هم پس از یکسال مذاکرات تداوم دارد ‌و به جهت اینکه طرف آمریکایی حاضر به لغو تحریم‌ها نشده، تیم مذاکره کننده فعلی و دولت قبلی حاضر نشدند از مواضع اساسی کشورمان عقب نشینی کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه ادعاهای مطرح شده در خصوص مانع قانونی برای رسیدن به توافق بی‌اساس است گفت: این ادعا که بدون قانون مصوب مجلس برجام احیا شده بود، بی‌اساس است و اگر کسی مستنداتی دارد دال بر اینکه مذاکراتی پیش از سال 99 در جریان بوده باید آن را ارائه کند و من تصور می‌کنم این ادعاها نوعی فضاسازی برای تحت تاثیر قرار دادن مذاکرات فعلی است و کمکی به مصالح ملی و منافع مردم نمی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار