معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

توجه و حمایت از دانش‌آموزان مناطق محروم استان زنجان در اولویت است

زنجان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به شناسایی ۲۰ محله محروم استان زنجان گفت دانش‌آموزان این‌ مناطق در راستای استقرار عدالت مورد توجه و حمایت قرار می‌گیرند.

کد مطلب: ۱۲۹۵۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
توجه و حمایت از دانش‌آموزان مناطق محروم استان زنجان در اولویت است

صبح امروز، ۱ مرداد ماه ۱۴۰۱ دومین جلسه شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی استان زنجان در سال جاری برگزار شد.

حسین میرزایی، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، در این جلسه به فرازهایی از بیانیه گام دوم انقلاب و اتفاقات تاریخی 5 مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی در سال 58 و همچنین سالروز عملیات افتخارآفرین مرصاد اشاره کرد.

وی با بیان اینکه 2 مرداد مصادف با 24 ذی‌الحجه، روز بزرگ دینی برای مسلمانان و به‌ویژ شیعیان است، خاطرنشان کرد: روز مباهله، روز حقانیت امامت، ولایت و نبوت و ایام بسیار شاد برای مسلمانان است و رسالت ما بزرگداشت این ایام و ایام شادی گذشته مانن دهه ولایت است.

میرزایی با بیان اینکه دانش‌آموزان عضو تشکل‌های دانش‌آموزی، نسل گلچین هستند و هرچه فراگیر شوند، موثرتر خواهند بود، افزود: یکی از رسالت‌های سازمان دانش‌آموزی، هویت‌ها است که در این زمینه 8 مرداد (روز بزرگداشت شیخ شهاب‌الدین سهروردی) باید مد نظر باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه دیدار دانش‌آموزان عضو تشکل‌ها با مسئولان استان را با دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان آغاز خواهیم کرد، گفت: برنامه‌ریزی بر این است که در ادامه نیز دیدارهایی با سایر مسئولان استان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه استقرار عدالت در مناطق مختلف مورد تاکید دولت است، اظهار کرد: 20 محله در سطح استان زنجان شناسایی شده که نیازمند توجه در حوزه‌های مختلف هستند. هرچند محور اصلی با وزارت کشور و استانداری است، اما آموزش و پرورش نیز در حوزه پوشش تحصیلی، ارائه مشاوره و خدمات آموزشی و فرهنگی و تعلیم و تربیت باید پای کار باشد.

میرزایی در خصوص پویش همکلاسی مهربان 3 خاطرنشان کرد: امسال سومین دوره این پویش اجرا می‌شود که در این راستا امیدواریم بتوانیم نیازهای مناطق شناسایی‌شده را پوشش دهیم ضمن اینکه دانش‌آموزان مستعد مناطق و محلات مذکور نیز در قالب این پویش باید شناسایی شوند و مورد حمایت جدی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه هیات فرهنگیان در اداره کل و نواحی یک و 2 زنجان با محوریت اداره قرآن و عترت راه‌اندازی شده است، افزود: سعی خواهیم کرد تا سلسله جلسات منظم نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را برقرار کرده و هیات‌های دانش‌آموزی نیز در کنار آن فعال باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه در خصوص اجتماع عزاداری دانش‌آموزان با عنوان «احلی من العسل» که 13 مرداد مصادف با 6 محرم برگزار خواهد شد، گفت: این برنامه در مرکز استان و متناظر با آن در مناطق مختلف استان خواهد بود و از تشکل‌های دانش‌آموزی انتظار می‌رود که ضمن حضور اعضا در برنامه مرکز استان متناظر با آن به مناطق نیز اعلام کنند تا مراسم خوبی در این روز داشته باشیم.

وی تصریح کرد: این برنامه و سایر برنامه‌ها در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مسئولیت‌پذیری در قالب برنامه‌های مکتبی است.

میرزایی با بیان اینکه برنامه‌هایی در سطح آموزش و پرورش آغاز کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: در طول سال تحصیلی نیز تاکید داریم تا برنامه‌ها با رویکرد خانوادگی برنامه‌ریزی شوند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان زنجان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از برنامه‌های اجرا شده گفت: عضویابی هدفمند، برنامه‌های تبلیغی ماه مبارک رمضان با حضور مبلغان مرکز فرهنگی - تبلیغی آینده‌سازان قم، اردوی پایان دوره طرح رسا، اعزام 40 دانش‌آموز دختر و 40 دانش‌آموز پسر به اردوی راهیان نور غرب با عنوان لشکر آسمانی و نشست در خصوص برنامه‌های تابستانی، بخشی از این اقدامات است.

مجید حاجی‌حسنی افزود: برنامه چند پله تا آسمان (اعزام دانش‌آموزان دختر و پسر برای فتح قله سبلان)، برنامه آچار به دست طبق تفاهمنامه با فنی و حرفه‌ای و جشنواره ستارگان تابستان ویژه دوره متوسطه اول نیز بخشی از برنامه‌های آتی است.

علیگو، نماینده جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز با اشاره به برنامه‌های این جمعیت گفت: طرح مهربانی (جمع‌آوری و توزیع لوازم‌التحریر در بین دانش‌آموزان مناطق محروم و روستایی)، برگزاری اردو، کلاس‌های امدادی، هنری، ورزشی، فنی و حرفه‌ای و کارگاه‌های آموزشی برای توانمندسازی اعضا، برگزاری مراسم در مناسبت‌های مختلف به‌ویژه محرم و صفر، اعزام امدادگر به محل برگزاری مراسم عزاداری در ماه‌های محرم و صفر و آموزش‌های تخصصی از جمله برنامه‌های این جمعیت است.

وی با بیان اینکه اکثر مدارس، استقبال خوبی از برنامه‌های هلال احمر دارند، ابراز کرد: مدارس معدودی کم‌لطفی می‌کنند که امیدواریم این مدارس نیز برنامه‌های آموزشی را جدی بگیرند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: برگزاری چندین پویش در فضای مجازی، نشست با مربیان و مدرسان آخر هفته جاری با حضور قائم‌مقام سازمان و هماهنگی برگزاری سالیر جلسات از جمله برنامه‌ها است.

راویه قاسمی با بیان اینکه هر ناحیه 2 پایگاه اوقات فراغت در سطح استان تشکیل داده است، اظهار کرد: 30 مورد آموزش مهارت‌های زندگی، خبرنگاری، شرایط سخت، فن بیان، مجری‌گری و مهارت‌های مختلف در حال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: اردوهای یک‌روزه برگزار شده و تعدادی هم پیگیر هستیم تا برگزار شوند و همچنین برنامه‌های مناسبتی و آموزش مربیان در طول سال نیز از دیگر برنامه‌ها است.

قاسمی در خصوص مشکل عدم محاسبه سنوات خدمت برای نیروهای مامور آموزش و پرورش ابراز کرد: این امر سبب عدم علاقه‌مندی همکاران فرهنگی برای ماموریت در سازمان می‌شود و این مشکل فقط در استان زنجان وجود دارد که امیدواریم تدبیری اتخاذ شود تا ماموریت همکاران حداقل به عنوان سنوات محسوب شود.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان زنجان با اشاره به در پیش بودن 2 اردوی ملی پسران و دختران که 20 مرداد و 3 شهریور در اردبیل برگزار خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه دانش‌آموزان سایر استان‌ها از زنجان به اردبیل اعزام خواهند شد، انتظار حمایت در تامین سرویس ایاب و ذهاب و همچنین اسکان و تغذیه دانش‌آموزان داریم.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان نیز با بیان اینکه اولویت برنامه‌های تابستانی این تشکل با پایگاه‌های هدف طرح شهید بهنام محمدی است، گفت: کلاس‌های مهارت‌افزایی، روخوانی و روانخوانی، زبان و سایر کلاس‌ها و پذیرش دانش‌آموزان در اردوگاه شهید باکری از جمله این برنامه‌ها است.

هادی توفیقی افزود: برخی برنامه‌ها نیز از سوی سازمان مرکزی تدارک دیده می‌شود که از جمله آن پویش همکلاسی مهربان 3 برای تامین لوازم‌التحریر و کیف و کفش دانش‌آموزان است که دومین مرحله آن در سال گذشته اجرا شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز با اشاره به برنامه احلی من العسل در 13 مرداد مصادف با 6 محرم گفت: در کنار این مراسم، پویش اصلی در 3 بخش ادبی، هنری و معرفتی در 11 موضوع مختلف نیز اجرا خواهد شد.

محمدجواد رضایی افزود: با توجه به پخش زنده مراسم و همچنین فضاسازی مناسب، حسینیه اعظم زنجان برای برگزاری این مراسم پیش‌بینی شده که سخنران مراسم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان بوده و 2 مداح دانش‌آموز در کنار یک مداح مطرح استان به مدیحه‌سرایی می‌پردازند که با توجه به محبوبیت حاج مهدی رسولی اگر ایشان باشند، بهتر است.

رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز گفت: شیوه‌نامه فعالیت‌های تابستانی در قالب امید فردا و با 17 برنامه ابلاغ شده که برخی برنامه‌ها به‌صورت نمادین در مراکز استان‌ها اجرا می‌شود که از جمله آن سکوی ایران قوی است که به‌صورت آزمایشی و با دبیری استان زنجان آغاز شده است.

احمدی افزود: برنامه 7 در 7 را نیز در کنار سکوی ایران قوی داریم که قابلیت اجرایی همگانی دارد و در 7 پنج‌شنبه برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار