مجموعه فرهنگی و زیارتی شاه حسین ولی در تبریز افتتاح شد

تبریز(پانا)- مجموعه فرهنگی و زیارتی شاه حسین ولی تبریز با همت اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۲۹۵۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد
مجموعه فرهنگی و زیارتی شاه حسین ولی در تبریز افتتاح شد

حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در این آیین، با تقدیر از دست اندرکاران احیا و بازسازی مقبره شاه حسین ولی، اظهار کرد: این مقبره مورد توجه علامه بزرگوار طباطبایی بوده و حتی در جلد اول تفسیر المیزان نیز روایت و خاطره‌ای از ارادت علامه به شاه حسین آمده است.

وی افزود: مقبره شاه حسین ولی که قبلاً در داخل مدرسه مکتوم مانده بود، در سال ۹۳ شروع به احیا شد و در سال ۹۴ در مرحله فونداسیون ماند اما در سال ۹۸ با تامین منابع مالی از سوی اوقاف یک مجموعه با بنای ۲۵۰۰ متر مجهز شروع به ساخت شد.

وی خاطرنشان کرد: شاه حسین ولی یک مرکز شبانه روزی برای زائران بوده که می‌توان بهترین محل برای خدمت رسانی به زائران عزیز باشد. در این کنار این مرکز زیارتی، داروخانه شبانه روزی، مرکز درمان ناباروری مجهز، طب سنتی و ... نیز راه اندازی شده است.

حسینی تاکید کرد: یکی از مواردی که جای خالی آن در تبریز بیشتر نمایان بود، عدم وجود مرکز اخلاق، عرفان و قرآن بوده است که امیدواریم این مجموعه بتواند با برگزاری کرسی‌های تلاوت و حضور اساتید به نام به گسترش معرفت و اخلاق در شهر اولین‌ها منجر شود.

وی با اشاره شخصیت عظیم و تراز بالای علمی شاه حسین ولی، گفت: در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی، پروژه‌های دیگری چون مقبره حمال تبریزی، احیای مقبره گلگری و آیت الله مدرس در دستورکار قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در خصوص هزینه‌های ساخت مجموعه شاه حسین ولی نیز افزود: هزینه تمام شده تکمیل این مقبره با متراژ ۲۵۰۰ متر تنها ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی همراه با منابع پایدار معتقد هستم و این مجموعه می‌تواند اعتبار اجرای برنامه‌های فرهنگی را از محل درآمد خود تامین کند.

حسینی یکی از سیاست‌های حجت الاسلام خاموشی، رئیس سازمان اوقاف کشور را بهره وری کلان از منابع در عرصه‌های مختلف عنوان کرد و افزود: احیای بیش از ۶۰۰ باغ و ۲۰۰۰ مزرعه، ساخت اولین مرکز دانش بنیان تولید نهاده‌های دامی در هشترود، احداث کارگاه‌های فرآوری سیب و سردخانه ۱۰ هزار تنی از جمله اقدامات اوقاف در حیطه کشاورزی بوده و اکنون در ۲۵ امامزاده استان ساخت و ساز عمده داریم که تامین اعتبار این ساخت و سازها از محل خود موقوفات انجام می‌گیرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار