مدیرعامل خبرگزاری پانا از آموزش خبرنگاری برای نخستین بار در اردوی دانش‌آموزان عشایر خبر داد؛

70 دانش‌آموز پسر عشایر، عضو خبرگزاری پانا شدند

دوره دو روزه خبرنگاری و سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ دانش‌آموز پسر عشایر در سفر تربیتی مشهد مقدس برگزار شد

تهران (پانا) - مدیرعامل خبرگزاری پانا با اعلام خبر عضویت 70 دانش‌آموز خبرنگار پسر عشایر در این خبرگزاری، از برنامه‌ریزی برای عضویت دختران عشایر در چند روز آینده خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۴۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد
70 دانش‌آموز پسر عشایر، عضو خبرگزاری پانا شدند

فرشته مرادی به خبرنگار پانا گفت: بیست و یکمین اردوی کشوری دانش‌‌آموزان عشایر در مشهد مقدس فرصت مناسبی برای ارائه آموزش‌های خبرنگاری و سواد رسانه‌ای به شرکت‌کنندگان در این سفر و فرصت تربیتی بود.

وی افزود: سازمان دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا برای نخستین بار در تاریخ برگزاری این اردوهای عشایری، از طریق تعامل سازنده و موثر با ادره‌کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر، دوره‌ دو روزه آموزش خبرنگاری را برای دانش‌آموزان علاقه‌مند به عرصه خبر و اطلاع‌رسانی برگزار کردند تا گام مهمی در راستای عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی برداشته شود.

مدیرعامل خبرگزاری پانا ادامه داد: دانش‌آموزان پسر عشایر در این دوره آموزشی با قالب‌های رسانه‌ای از جمله خبر، گزارش و مصاحبه و نیز تفاوت‌های آنها با یکدیگر آشنا شدند و مواردی همچون انتخاب سوژه، اجزای خبر، تنظیم خبر، شیوه نگارش متن خبری و اصطلاحات کاربردی در روند خبرنگاری را آموختند.

مرادی تاکید کرد: علاوه بر این، اصول اخلاقی، انسانی و مسئولیت اجتماعی که خبرگزاری پانا به آنها پایبند و معتقد است، در این دوره‌ آموزشی به دانش‌آموزان عشایر یادآوری شد.

وی با اشاره به انگیزه و اشتیاق دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این دوره‌ آموزشی برای دریافت کارت خبرنگاری و آغاز فعالیت خبری، گفت: در پایان این دوره دو روزه، 70 دانش‌آموز پسر عشایر با دریافت کارت خبرنگاری خبرگزاری پانا، به عنوان «دانش‌آموز خبرنگار» به عضویت این خبرگزاری درآمدند تا از طریق رابط‌های استانی، اخبار و محتوای رسانه‌ای خود را برای انتشار در پانا آماده کنند.

مدیرعامل خبرگزاری پانا تصریح کرد: دانش‌آموزان عشایر در این دوره آموزشی از فرصت یکسان و برابر با دانش‌آموزان مناطق شهری و غیرعشایری برای دریافت آموزش و کارت خبرنگاری بهره‌مند شدند.

مرادی همچنین به برگزاری دو دوره یک‌روزه سواد رسانه‌ای برای دو گروه از دانش‌آموزان پسر عشایر در این اردوی تربیتی اشاره و اظهار کرد: دوره‌های آموزشی سواد رسانه نیز نخستین بار در این اردوها برگزار شده است و پیش از این، دسترسی به چنین آموزش‌هایی برای دانش‌آموزان عشایر وجود نداشت.

وی با بیان اینکه بیش از 80 دانش‌آموز پسر عشایر در دوره آموزشی سواد رسانه‌ای حضور یافتند، ادامه داد: دانش‌آموزان دختر عشایر نیز در چند روز آینده با حضور در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی خبرنگاری و سواد رسانه‌ای، از امکانات و خدمات سازمان دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا در این زمینه‌ها بهره‌مند خواهند شد تا شاهد ملحق شدن دختران عشایر علاقه‌مند و مستعد، به خانواده بزرگ دانش‌آموز خبرنگاران پانا باشیم.

گفتنی است بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان متوسطه عشایر، از سوی «اداره‌کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر» و با همراهی و مشارکت فعالانه «سازمان دانش‌آموزی کشور» در قالب دو گروه دختران و پسران برگزار می‌شود که زمان حضور پسران در اردوگاه ثامن‌الحجج(ع) مشهد مقدس، از ۱۹ تا ۲۴ تیرماه بود و دختران از امروز ۲۶ تا ۳۰ تیرماه در این سفر و فرصت تربیتی حضور خواهند داشت.

خبرگزاری پانا این رویداد فرهنگی و تربیتی را به طور ویژه پوشش می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار