معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس:

قرآن باید از سنین کودکی برلوح قلب کودکان حکاکی شود

آباده (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس عنوان کردقرآن باید از سنین کودکی برلوح قلب کودکان حکاکی شود.

کد مطلب: ۱۲۹۳۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
قرآن باید از سنین کودکی برلوح قلب کودکان حکاکی شود

مراسم انس با قرآن در آموزش و پرورش آباده برگزار شد و در آن از دانش‌آموزان برتر منتخب قرآنی تجلیل شد.

در بدو ورود به مراسم از سالنی که پر از دانش‌آموز و والدینی بود که با عطر قرآن مزین بودند بسیار لذت بردم و تصمیم گرفتم به سراغ چند دانش‌آموز بروم و دیدگاه آنان را درباره محفل انس با قرآن و شرکت در مسابقات قرآنی بپرسم.

الینا محسنی، دانش‌آموز ١0 ساله که همراه پدر و مادر و خواهر کوچکش به مراسم آمده بود و رتبه اول در رشته احکام را کسب کرده بود، درباره‌ علاقه‌اش به احکام و نماز گفت: به خواندن نماز علاقه‌ زیادی دارم و با خواندن احکام و مسائل مربوط به نماز احساس می‌کنم که به خدا نزدیکتر شده ام.

الینا با یادآوری خاطرات دوسال پیش خود گفت: چون در زمان کرونا به سن تکلیف رسیده و موقعیت زیادی نداشتم تا در مدرسه به صورت حضوری با مسائل دینی آشنا شوم، برپایی این مسابقات نقش زیادی در یادگیری من داشته است.

در ادامه مادر الینا از برکات احکام در زندگی و درس دخترش سخن گفت و عنوان کرد: با مطالعه‌ کتاب احکام الینا جان نماز و روزه را به صورت صحیح‌تر انجام می‌دهد و حتی روی حجاب، درس و زندگی او تاثیر زیادی داشته و در زندگی اصولی‌تر شده است.

بعد از تشکر از خانواده محسنی توجهم به دانش‌آموز پسری جلب شد که در این مراسم حدود ۷ لوح تقدیر گرفته بود.

محمد امین رهسپار، کلاس ششم بود. از ۶ سالگی در دارالقرآن آباده به یادگیری قرآن مشغول شده بود و در رشته اذان، احکام ، ترتیل، قرائت مقام اول و در رشته حفظ، مقام سوم را کسب کرده بود و از سال قبل هم دارای مقام کشوری بود.

محمد امین گفت: موقع خواندن قرآن احساس خیلی خوبی دارد و وجودش پر از آرامش می‌شود و احساس می‌کند خدا کنار اوست.

رهسپار در ادامه گفت: آموزش و پرورش باید مراسم انس با قرآن را بیشتر برگزار کند و تبلیغات و امکانات بیشتری را در این امر برای دانش‌آموزان در نظر بگیرد.

در بین دانش‌آموزان، کلاس اولی‌های زیادی بودند که هر کدام مقام‌های گوناگونی را کسب کرده بودند از جمله ریحانه زهرا دهقانی که در رشته حفظ قرآن مقام اول را داشت.

ریحانه زهرا آیه‌های قرآن را که در آن نیکی به پدر و مادر را توصیه کرده بود خیلی دوست داشت. مادر ریحانه زهرا از اینکه فرزندش به آیات قرآن عمل می‌کند و اخلاق پسندیده قرآنی دارد خیلی خوشحال بود.

او قرآن را پایه و اساس یک زندگی درست می‌داند و در این مورد گفت: قرآن در زندگی یک دختر بسیار موثر است، چرا که دختران، مادران آینده این کشور هستند و جامعه را مادران می‌سازند و مادری که با تربیت قرآنی رشد کرده فرزندانش را خیلی زیبا و رستگار و با برنامه‌ای که از قرآن می‌گیرد تربیت می‌کند.

لوح وجود کودکان مانند کاغذ سفید بدون خط و خش است که وقتی از کودکی آیه‌های قرآن را روی این لوح حک کنیم مسلما این لوح نورانی باقی می‌ماند و اثرش هم ماندگار خواهد بود.

از مادر ریحانه زهرا تشکر و خداحافظی کردم، صدای مجری به گوش می‌رسید که برنامه تلاوت قاری را اعلام می‌کرد وا این بار چه لذتی داشت شنیدن صوت زیبای قاریان قرآن.

دانش‌آموز خبرنگار: آوا صبوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار