افتتاحیه طرح تعمیق و تثبیت یادگیری در استان بوشهر برگزار شد

بوشهر(پانا) - آیین استانی افتتاحیه فعالیت مدارس تابستانه با هدف اجرای طرح تثبیت و تعمیق یادگیری و جبران افت تحصیلی ناشی از کرونا با حضور مدیرکل آموزش و پرورش در شهرستان دشتستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۹۳۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
افتتاحیه طرح تعمیق و تثبیت یادگیری در استان بوشهر برگزار شد

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر در حاشیه افتتاح طرح تعمیق و تثبیت یادگیری دانش آموزان دشتستان گفت: وزارت آموزش و پرورش در راستای توسعه عدالت آموزشی و تربیتی با هدف بهبود و تکمیل فرایند آموزش، جبران نارسایی‌ها و کاستی‌های آموزشی و تعمیق یادگیری دانش آموزان «طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی دانش آموزان» را در دوره های مختلف تحصیلی، تحت عنوان مدرسه تابستانه اجرا می‌کند.

علی موحدی با بیان اینکه این کلاس ها به مدت 30 تا 36 ساعت برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این مدارس در قالب 200 پایگاه در مقطع متوسطه اول و دوم بیش از دو هزار دانش آموز را در سراسر استان تحت پوشش قرار می دهد.

وی بیان کرد: با وجود اینکه امسال از 14 فروردین ماه کلاس ها به صورت حضوری تشکیل شد، اما جبران کاستی‌ها و ضعف‌های آموزشی نیازمند برنامه ریزی آموزشی در همه ابعاد است با این طرح تاحدودی افت تحصیلی ناشی از دوران آموزش های مجازی جبران خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: این طرح در سراسر کشور به صورت رایگان برای دانش آموزان اجرا می شود و دانش آموزان باید از این فرصت به نحو شایسته استفاده کنند و با شرکت در این کلاس ها زمینه تقویت بنیه علمی خود را فراهم کنند.

موحدی ضمن تقدیر و تشکر از معلمانی که در این طرح مشارکت دارند، خطاب به دانش آموزان گفت: معلمان ما با عشق و علاقه و دلسوزی که به تدریس و دانش آموزان دارند با اختیار خود در این طرح مشارکت کردند و از وقت و تعطیلات خود گذشتند تا زمینه رشد علمی شما را فراهم کنند.

وی ادامه داد: از آنجایی که حضور در این کلاس ها اختیاری است و دانش آموزان با میل و علاقه شخصی در این طرح شرکت می کنند اما باید با اراده ای قوی و با برنامه ریزی در کلاس ها حضور فعال داشته باشند تا علاوه بر تقویت یادگیری خود، زمینه افزایش نمرات خود را هم فراهم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار