هادی زمانی نژاد در مراسم افتتاح مدرسه مدرسه تابستانی مطرح کرد:

فعالیت‌های تابستانی مدارس عامل موثری در یادگیری و مهارت ارتباطی دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ بهترین موقعیت برای یادگیری مهارت‌های اجتماعی را فعالیت‌های تابستانی مدارس عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۳۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌های تابستانی مدارس عامل موثری در یادگیری و مهارت ارتباطی دانش‌آموزان است

هادی زمانی نژاد؛ مدیر آموزش وپرورش منطقه ۴ با اشاره به مدرسه تابستانی با محوریت طرح جبران و تثبیت یادگیری دانش آموزان ابتدائی گفت: این طرح با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان و ارتقای سطح مشارکت با اعضا، توانمندسازی در زمینه جبران افت تحصیلی ناشی از دوران کرونا و افزایش قابلیت‌های فردی و گروهی اعضا برگزار خواهد شد.

زمانی نژاد با اشاره به اینکه در ایام کرونا دانش آموزان از فضای مجازی تحصیل و آموزش خود را دنبال می کردند، گفت: نیاز به یادگیری و دانستن و مهارت های چون خوب سخن گفتن و خوب ارتباط برقرار کردن از ضروریات است که دانش آموزان با توجه به ارتباط محدود در دوران کرونا کمتر به آن پرداخته اند.

وی در ادامه گفت: مدارس در تابستان تعطیل نیست و بهترین موقعیت برای یادگیری مهارتهای اجتماعی و تثبیت در یادگیری است.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ با اشاره به تعریف سواد در یونسکو که به۶ نوع اشاره شده است، گفت: بر اساس تعریف یونسکو شخص با سواد فردی است که توانایی برقراری ارتباط و تعامل با تمامی اعضای جامعه (آداب معاشرت- روابط اجتماعی احسن) داشته باشد.

رئیس آموزش و پرورش منطقه ۴ در ادامه افزود: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در ایام تابستان، شناسایی استعدادها و ارتقای توانمندی‌های دانش‌آموزان؛ از اولویت‌های آموزشی در مدارس است.

وی با تاکید بر اهمیت اوقات فراغت دانش‌آموزان، گفت: اوقات فراغت در واقع فرصت تربیتی منحصر به فرد در فضای کلاس و درس و مدرسه است که آموزش و پرورش همواره برای آن برنامه‌ریزی مدون و منسجمی دارد تا دانش‌آموزان با بهره‌مندی صحیح از آن توانمندی‌های خود را شکوفا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار