سرپرست آموزش و پرورش شهرستان پردیس:

مهمترین هدف نظام جدید آموزشی، انتخاب صحیح رشته تحصیلی دانش‌آموزان است

پردیس (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش شهرستان پردیس در همایش بزرگ پایه نهمی‌های این شهرستان، انتخاب صحیح رشته تحصیلی دانش‌آموزان مقطع متوسطه یکی از مهمترین اهداف نظام جدید آموزشی دانست.

کد مطلب: ۱۲۹۳۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین هدف نظام جدید آموزشی، انتخاب صحیح رشته تحصیلی دانش‌آموزان است

محمد فروتن در همایش بزرگ پایه نهمی‌های آموزش و پرورش پردیس که با موضوع هدایت تحصیلی در سالن الغدیر برگزار شد، اظهار کرد: انتخاب صحیح رشته تحصیلی دانش‌آموزان مقطع متوسطه یکی از مهمترین اهداف نظام جدید آموزشی است؛ در این مقطع دانش‌آموزان می‌توانند براساس علاقه‌مندی و توانایی‌های خود و همچنین با توجه به شرایط محیط و اجتماع رشته مناسب را برای خود انتخاب کنند.

وی ادامه داد: در این همایش با بهره‌گیری از اساتید برتر مشاوره تحصیلی توصیه‌ها و راهنمایی‌هایی به خانواده و دانش‌آموزان جهت انتخاب صحیح رشته تحصیلی داده شد.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان پردیس با بیان این موضوع که مشاور تحصیلی می‌تواند تاثیر بسزایی در انجام هر چه بهتر فرایند هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم متوسطه داشته باشد، تصریح کرد: وظیفه اصلی هدایت تحصیلی، کمک به دانش‌آموزان برای انتخاب مناسب‌ترین رشته تحصیلی براساس استعداد و علاقه آنها و به تناسب امکانات و نیازهای کشور است.

فروتن ادامه داد: این رویه به منظور هدفمند کردن انتخاب صحیح رشته اجرا می‌شود و از اهمیت ویژه‌ای نیز برخوردار است. تاثیر هدایت بر آینده تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان را نمی‌توان انکار کرد. به همین جهت، لازم است تا دانش‌آموزان با داشتن شناخت کافی از خود و رشته‌های تحصیلی مختلف، نسبت به انجام این روند اقدام کنند.

همایش بزرگ پایه نهمی‌ها در دو نوبت صبح و عصر برای دختران و پسران دانش‌آموز و خانواده‌های آنها در سالن الغدیر برگزار شد و بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز به همراه خانواده‌های خود در این همایش شرکت کردند.

خبرنگار: سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار