افتتاحیه کاربینی میدانی دهمین دوره طرح ملی دادرس در قم برگزار شد

قم (پانا) - آئین افتتاحیه کاربینی میدانی دهمین دوره طرح ملی دادرس با حضور مسئولان مدیریت بحران، هلال‌احمر و آموزش و پرورش قم در سایت آموزشی هلال‌احمر استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۹۳۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
افتتاحیه کاربینی میدانی دهمین دوره طرح ملی دادرس در قم برگزار شد

برنامه کاربینی به عنوان نهمین رکن آموزشی طرح دادرس و برای اولین بار با هدف حضور و آشنایی دانش آموزان با پایگاه های امداد و نجات، مراکز هماهنگی و کنترل و مدیریت عملیات (EOC) و پایگاه های پشتیبانی امدادی در دهمین دوره دادرس، طراحی و آئین افتتاحیه آن در استان قم اجرا شد.

برنامه کار آموزش میدانی این برنامه با حضور 30 نفر از دانش آموزان دادرس مدارس دکتر حسابی، هدایت، شاهد علامه حلی، شهید غفاری و مهدیه رستگاران، 5 نفر از مربیان دادرس به نام‌های زارعی، کاشانی، عباسی منفرد، زعیم علی آبادی و خوشبو و همچنین عوامل تیم واکنش سریع و نجات گران پایگاه معصومیه و مربیان آنست و رئیس اداره لجستیک معاونت امداد و نجات برگزار شد.

کارگاه‌ آشنایی با تجهیزات خودرو آمبولانس، خودرو نجات، ست نجات، چادرزنی امدادی، سگ های تجسس، احیای قلبی و ریوی و بازدید از انبار اقلام زیستی پایگاه لجستیک از برنامه های اجرا شده در این آئین بود.

طرح فوق از دی 1400 تا خرداد 1401 در 102 مدرسه استان و برای 2360 دانش آموز پایه هشتم شامل 1484 دختر و 876 پسر در قالب 150 تیم آماده اجرا شد.

در این طرح، دانش آموزان ضمن آشنایی کامل با جمعیت هلال احمر، 8 آیتم امدادی را به صورت تئوری و عملی فراگرفته و با تشکیل تیم های 14 نفره در مدارس، کار گروهی و با هم بودن را تمرین می کنند.

در آئین افتتاحیه طرح دادرس، محسن اروجی مدیر کل مدیریت بحران استان قم، محمدرضا بهرامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و مجتبی رمضان بیگی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قم حضور داشتند.

دانش آموز خبرنگار: مائده عسگری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار