اصلی‌ترین چالش مدارس شاهد انتظارات بالا از این مدارس است

مشهد(پانا) - مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش شناسنامه مدارس شاهد را، چراغ راه برنامه‌ها و چشم‌انداز فعالیت‌های مدارس شاهد دانست.

کد مطلب: ۱۲۸۹۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
اصلی‌ترین چالش مدارس شاهد انتظارات بالا از این مدارس است

محمدرضا رزاقی مدیرکل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت: باید همه ی مدارس شاهد در سطح کشور با اجرای کامل شناسنامه بتوانند گام اول را در مسیر استاندارد سازی که ایجاد سبک منسجم است بردارند تا بتوانیم زمینه ی ارتقاء کیفیت سطح تحصیلی دانش آموزان مدارس را بالا ببریم.
وی گفت : در مقطع متوسطه اول با بحث مهارت و در متوسطه دوم با درس فناوری بر مهارت آموزی دانش آموزان تاکید می شود و اصرار داریم در مدارس شاهد این مهم انجام شود، ضمن اینکه در تمامی مقاطع تحصیلی ساعت مکمل وجود دارد و اصرار بر این است از ساعت های مکمل برای فعالیت های مهارتی استفاده شود.
رزاقی گفت: خراسان رضوی به دلیل بالایی تعداد مدارس شاهد ، از منظر نظام تعلیم و تربیت نقش بسیار تعیین کننده ای دراجرای برنامه ها و جریان استانداردسازی دارد. برای اجرای شناسنامه، بنیان کار را به مدیران سپرده‌ایم و اساس و اصل بر مدرسه محوری و تمرکز در مدارس است.
وی ادامه داد: برای اینکه مدیران بتوانند این کار را انجام دهند،ً باید کارگاه های مدیریتی برگزار کنیم تا مدیران گفتگو کنند و از لحاظ نوع نگرش و مهارت به هم نزدیک شوند.
وی افزود: اصلی ترین چالش در مدارس شاهد انتظارات بالایی است که از این مدارس هست زیرا دانش آموزان بر اساس آزمون ورودی انتخاب نمی شود بلکه بر اساس امتیازاتی است که دارند، اما با نوع فعالیت هایی که مدیران در مدارس انجام می‌دهند تا حد زیادی توانستیم این انتظارات را جبران کنیم، به طوری که بعد از مدارس سمپاد و نمونه دولتی، مدارس شاهد هستند که در بسیاری از فعالیت ها خوش درخشیدند.

خبرنگار: ملیکا اکبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار