عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

تفویض مسئولیت اجرای قانون مالیات املاک خالی به شهرداری تهران

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در اخذ قانون مالیات بر املاک خالی از سکنه ضعیف عمل شده است پیشنهاد داد طرحی در شورا تهیه شده و از طریق شورای عالی استان‌ها در قالب لایحه‌ای این موضوع که شهرداری‌ها مسئول اخذ این بخش از قانون مالیاتی شوند به مجلس ارائه شود تا از این طریق برای شهرداری هم درآمدزایی صورت گیرد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
تفویض مسئولیت اجرای قانون مالیات املاک خالی به شهرداری تهران

علی اصغر قائمی عضو شورا در جریان هفتاد و دومین جلسه شورا طی تذکری گفت: هزینه مسکن در کشور روندی افسارگسیخته پیدا کرده و به یکی از چالش های بزرگ زندگی در سکونت گاه‌های شهری تبدیل شده است. برای این معضل در سطوح مختلف چاره اندیشی‌هایی شده که بعضا موفق و بعضا ناموفق بوده اند و یکی از این اقدامات قانون مالیات بر خانه های خالی بود که در سال 99 تصویب شد. گزارشی از این عملکرد این قانون ارائه شده که حدود 488 هزار و 416 واحد ملکی خالی کشف شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی مالیات ماخوذه 9/3 دهم همت بوده است و سهم تهران هم از این میزان 5/2 دهم همت بوده است. اما از مجموع این میزان صرفا یک میلیارد یعنی نزدیک یک چهار هزارم این مبلغ محقق شده است و این یعنی اینکه قانون در اجرا شکست خورده است چراکه سازمان امور مالیاتی و وزارت شهرسازی توانایی اجرای قانون مالیات بر واحدهای مسکونی خالی را نداشتند و حتی اشرافی بر پارسل‌های ملکی شهرها ندارند و به کمک شهرداری‌ها و سازمان ثبت در شناسایی خانه‌های خالی نیازمندند.

قائمی تاکید کرد: لذا پیشنهاد می کنم که طرحی را در شورا تهیه کنیم و از شورای عالی استان ها بخواهیم تا با ارائه لایحه ‏ای به مجلس، شهرداری ها را مجری قانون مالیات بر خانه های خالی قرار دهند و از این طریق برای شهرداری هم درآمدزایی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار