عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

برنامه عملیاتی در حوزه حمل و نقل به مردم و شورا ارائه شود

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران گفت که مشکل اساسی تهران حمل و نقل است. چه اشکالی دارد جلسه ویژه با حضور رئیس جمهور یا دیگر اعضای دولت در شهرداری، شورا یا محلات تهران برگزار شود.

کد مطلب: ۱۲۸۷۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد
برنامه عملیاتی در حوزه حمل و نقل به مردم و شورا ارائه شود

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران امروز در صحن شورا، پس از استماع گزارش قرارگاه حمل و نقل و ترافیک گفت: بحث ترافیک و آلودگی هوا به هم پیوسته و از دغدغه‌های اصلی مردم هستند. اینکه در دستور شورا قرار گرفته نشان می‌دهد شورا به دغدغه های مردم توجه دارد و از این جهت تشکر می‌کنم.

او با اشاره به نحوه برگزاری جلسه در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در هفته دو یا سه جلسه دارد که یک جلسه آن به طرح‌ها و لوایح و یک جلسه را به نظارت می‌گذارند؛ یعنی سوال نمایندگان از وزرا یا احضار نمایندگان برای توضیح و گفتن برنامه‌هایشان. به نظر من جلسه امروز یکی از جلسات خوب شورا است که ماهیت نظارتی دارد یعنی هم مردم می‌فهمند در حوزه حمل و نقل چه اتفاقی افتاده و چه مشکلاتی وجود دارد و هم شورا نشان می‌دهد که با معاونان شهرداری و شهردار تهران تعارف ندارد.

این عضو شورا اضافه کرد: همگی نظرات خوبی دادند. از همگی به ویژه از آقای دکتر تشکری به عنوان رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تشکر می‌کنم که به شکل تخصصی و تکنیکی به بحث حمل و نقل در ابعاد مختلف پرداختند.

او ادامه داد: دستور جلسه گزارش از قرارگاه حمل و نقل است. کاری که آقای صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری در دو هفته قبل درباره قرارگاه مسکن کرد. توقع داشتیم آقای شفیعی از قرارگاه حمل و نقل گزارش دهد نه از معاونت حمل و نقل. از معاونت حمل و نقل تا کنون دوبار به شورا گزارش داده بودند که یک بار در همین صحن و یک بار در جلسه هم‌اندیشی بود. وقتی می گوییم قرارگاه تشکیل دادیم یعنی غیر از شهرداری دیگرانی که در امر حمل و نقل دخیل هستند و حتی بیش از شهرداری، بیایند و در کنار شهرداری قرار بگیرند و به شهردار کمک کنند.

امانی اضافه کرد: آقای چمران گفتند بدون کمک دولت هیچ کاری از دست مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل ساخته نیست. این حرف خیلی سخت است اما یک واقعیت است و باید دولت در این قرارگاه حضور پیدا کند. وزیر کشور، وزیر نفت و وزیر راه و شهرسازی در کنار معاون حمل و نقل و معاون مالی باشند. سوالم از آقای شفیعی این است که آیا در حوزه حمل و نقل اولویت بندی کردید؟ در هر کاری دو محور اصلی داریم که یک کار سخت افزاری و دیگری کار نرم افزاری است. به نظر شما اولویت با کار سخت افزاری یا کار نرم افزاری در حوزه حمل و نقل است؟ در حال حاضر خواسته مردم از ما کار سخت افزاری است؛ یعنی آوردن اتوبوس جدید به خیابان های تهران، ایجاد راه‌های جدید برای قطار مترو، کم کردن سرفاصله‌های رسیدن قطارها به ایستگاه، مردم کمتر در ایستگاه ها معطل شوند و کولرهای اتوبوس ها فعال باشد.

این عضو شورا گفت: این که بخواهیم یک تئوری یا طرحی که یک شرکت دانش بنیان داده باشند مطالعه و طراحی شود تا چند سال آینده نتیجه بدهد کار خوبی است اما اولویت اول ما نیست. قرارگاه حمل و نقل از دوره تشکیل تاکنون چند جلسه و چند مصوبه داشته است و چند درصد از مصوباتش اجرا شده است؟ گفته می شود قرارگاه اجتماعی تا کنون حدود 80 جلسه داشته و 70 درصد از مصوبات ان اجرا شده است.آیا قرارگاه حمل و نقل که اولویت اول ما و مردم است به اندازه قرارگاه اجتماعی جلسه داشته و چند جلسه و مصوبه داشته و چه تعداد از مصوباتش اجرا شده است؟ اینها سوالاتی بود که به عنوان گزارش قرارگاه حمل و نقل اگر امروز در جلسه مطرح می شد خوب بود.

او گفت: در گزارش آقای صارمی درباره بافت فرسوده جدولی نمایش داده شد و ایشان گفتند در سال 1401 قرار است 5600 پلاک فرسوده را در تهران نوسازی کنیم و تا آخر این دوره 18500 پلاک فرسوده را نوسازی می‎کنیم؛ این می‎شود برنامه عملیاتی. از آقای شفیعی خواهش می‌کنم این گونه برنامه بدهند. اگر قرار بوده در ماه هفت دستگاه قطار اورهال شود چطور می‌خواهند این هفت دستگاه را به 39 دستگاه افزایش دهند؟ در پایان امسال قرار است چه تعداد قطار اورهال کنند؟ آقای زاکانی گفتند قرار است هر ماه یک ایستگاه مترو افتتاح کنند. چرا 12 ایستگاه هفت ایستگاه شد؟ باید برای این هفت ایستگاه زمان بندی بدهند و نام ایستگاه و تاریخ افتتاح‌شان را تا پایان سال بگویند.

امانی اضافه کرد: کار خوبی که در دوره آقای سروری در شورا انجام شد این بود که بر روی برنامه‌ها تابلوی زمان‌بندی نصب می‌شد و به شکل معکوس زمان شمار داشت. خوب است دوباره این اقدام را احیا کنیم. این اقدامات از نشانه‌های کار قرارگاهی و جهادی است؛یعنی مردم بدانند که وقتی وعده‌ای می دهیم پای وعده‌مان هستیم.

این عضو شورا گفت: قرار است دولت 4300 دستگاه اتوبوس بدهد. دیروز آقای رئیسی به شهرستان‌های جنوب شرق تهران رفتند و فقط در ورامین 4000 میلیارد تومان اعتبار تصویب کردند و از ایشان تشکر می‌کنیم. الان مشکل اساسی تهران حمل و نقل است. چه اشکالی دارد جلسه ویژه با حضور رئیس جمهور یا دیگر اعضای دولت در شهرداری، شورا و یا محلات تهران برگزار شود. آقای رئیس جمهور به محله شهید هرندی رفتند و مصوباتی تصویب کردند اما نمی‌دانیم مصوبات و تعهدات اجرایی شد؟ حداقل یک جلسه ویژه موضوع حمل و نقل در تهران بگذارند چون بار اصلی روی دوش دولت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار