ضرغامی : رویکرد وزارت میراث فرهنگی رفع موانع دست و پاگیر مردمی است

تهران (پانا) - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت رویکرد این وزارت خانه رفع موانع دست و پاگیر مردمی و حل نشده از سال‌های گذشته است.

کد مطلب: ۱۲۸۷۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
ضرغامی : رویکرد وزارت میراث فرهنگی رفع موانع دست و پاگیر مردمی است

به گزارش ایرنا، عزت الله ضرغامی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان اصفهان که در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت جهادی بدون اجتهاد مدیریتی هیچ ارزشی ندارد و پیش نیاز جهاد مدیریتی اجتهاد و اتفاق نظر مدیران با هم است؛ بسیاری از مشکلات مردم توسط مدیران به هم گره خورده است و در این دوره رویکرد ما رفع موانع مردمی است زیرا معتقدیم تنها کسانی که در این آمد و رفت های مسئولان متضرر می شوند، مردم هستند.
وی تصریح کرد: نباید مشکلات مردم به بهانه اینکه یک مکان تاریخی است و با جزو میراث است،روی زمین بماند بلکه با تدبیر باید راه حلی برای مشکلات مردم پیدا و آنها را راضی کرد زیرا بسیاری از مشکلات استانها در خود محل قابل حل است و به نظر باید هر مسئولی یک مباشر رسیدگی به مشکلات مردمی تربیت کند که صرفا موانع سر راه برای افراد سرمایه گذار و مردم را بردارد که انتظار داریم استان اصفهان در این زمینه پیشرو باشد.
ضرغامی گفت: چرا باید مردم یک منطقه سالها به دلیل مسائل اوقافی به مشکلات قانونی برخورده باشند و هیچ مسئولی این موانع را از سر راه آنها برندارد.

در ادامه این جلسه نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مساله آب اصفهان از سراب تا پایاب و گاوخونی حل شود مابقی مشکلات را خود مردم با درایت حل می کنند؛ رییس جمهور هر اقدامی انجام دهد اما مساله آب اصفهان را حل نکند به چشم نمی آید.
حسین میرزایی گفت: امیدوارم خروجی سفر رییس جمهور به اصفهان کلیدخوردن سووال از وزیر نیرو نباشد، زیرا قول عملی ایشان در بودجه سال ۱۴۰۱ برای احیای زاینده رود محقق نشده است.
وی به ظرفیت استان‌های ساحلی اشاره کرد و افزود:اصفهان پر قابلیت ترین شهر برای سرمایه گذاری شهرهای ساحلی است.
همچینن زهرا شیخی دیگر نماینده مردم اصفهان درادامه گفت: معضل فرونشست زمین در اصفهان به بحران خشکی زاینده رود گره خورده است و هر گونه اتفاقی از جمله تخریب آثار باستانی به دلیل فرونشست و آب رخ دهد، تبعات جبران ناپذیری برای کشور دارد.

در ادامه این جلسه عباس شیردل رییس اتحادیه صنایع‌دستی استان اصفهان به مشکل رکود در صنعت فرش و عدم توجه به صنایع دستی اصفهان اشاره کردو گفت: از زمانی که پیمان ارزی به حوزه صنایع دستی وارد شد بیش از یک هزار نفر در این حوزه بیکار شده اند که حذف پیمان ارزی از مهمترین مطالبات هنرمندان است.
وی بیمه هنرمندان و ممنوعیت صادرات نقره، مصنوعات و زیور آلات زینتی توسط بانک مرکزی را از دیگر موانع فراروی صنایع دستی برشمرد و خواستار تجدید نظر این قوانین از نمایندگان مجلس شد.
در این نشست مطالبات برخی از مدیران و مسوولان با زمان سه دقیقه ای برای هر نفر مطرح شد که ضمن تذکر فرماندار اصفهان برای مطرح نکردن موضوع آب بدون استثنا تمامی مسئولان دغدغه آب،زاینده رود و مشکل آب اصفهان را به عنوان مهمترین مطالبه استانی و ملی مطرح کردند.

وضعیت نامناسب آثار تاریخی اصفهان از لحاظ مرمت و عدم توجه به شهرهای اطراف آن، مشکل بازار بزرگ اصفهان و مباحث ارث و ورثه املاک آن ،عدم مستند سازی از آثار باستانی، نبود مدیریت شهری واحد برای بافت تاریخی اصفهان، ثبت جهانی محور تاریخی فرهنگی نصف جهان،وضعیت نابسامان مجموعه مَدرس ابن سینای اصفهان از جمله مطالبات مطرح شده بود.

وضعیت راه های روستایی و جاده کشی،موانع اداره آب منطقه ای برای کشاورزان بخش مرکزی اصفهان و نبودن فضای ورزشی ، حضور اتباع خارجی در بخش مرکزی اصفهان و حمل و نقل مستقل از جمله مواردی بودند که در بخش مرکزی اصفهان با ۸۰ روستا، سه شهر بزرگ و ۲۱ هزار جمعیت به عنوان مشکلات مطرح شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صبح امروز به همراه هیات دولت به اصفهان وارد شد و به عنوان نماینده دولت در شهرستان اصفهان حضور یافت و از محله حصه، مترو بهارستان و شهرک سلامت بازدید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار