‌در گفت‌وگو با پانا:

‌حسین ابراهیمی: متاسفانه مدارس فوتبال هم پولی شده است

تهران (پانا) - بازیکن تیم فوتبال ذوب آهن معتقد است ورود پول به تیم‌های پایه و مدارس فوتبال باعث شده تا مخاطبان و علاقه‌مندان به فوتبال شاهد اتفاقات بدی در این رده باشند.

کد مطلب: ۱۲۸۶۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
‌حسین ابراهیمی: متاسفانه مدارس فوتبال هم پولی شده است

حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به وضعیت خودش در تیم ذوب‌آهن گفت: «فصل خوبی برای من با ذوب‌آهن نبود. بعدازاینکه در تمرینات پیش فصل و درست یک هفته قبل از شروع لیگ بیست و یکم مصدوم شدم، متأسفانه ترکیب اصلی را از دست دادم و درگیر مصدومیت شدم. این باعث شد تا از ترکیب اصلی جا بمانم. اما وقتی برگشتم، کمکی به من نشد تا بتوانم بیشتر بازی کنم. بحثی هم نیست و ناراحت نیستم. انتظارم از تارتار بیش از این‌ها بود. طبیعی است که ناراحت باشم اما از تارتار ناراحت نیستم. فوتبال است و می‌چرخد. او می‌توانست یکی دو بازی چشم‌پوشی کند و به من بازی بدهد. هم انگیزه‌اش را داشتم و هم‌توان این را که به ذوب کمک کنم.»

وی افزود: «در آخرین بازی لیگ، با بچه‌ها خداحافظی کردم و قراردادم با ذوب‌آهن تمام است. پیشنهادهایی دارم که فعلاً در حال استراحتم. تازه از مسافرت برگشتم. باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. اما لیگ بیست و یکم به‌جز یکی دو تیم بقیه اصلاً تیم باکیفیتی نبودند. واقعاً کیفیت لیگ سال‌به‌سال بدتر می‌شود. شما به استقلال که قهرمان لیگ شد، نگاه کنید. اکثر بازی‌ها را یک هیچ و حتی "نیم" هیچ برده است! به نظرم فوتبالی که سپاهان امسال بازی کرد، حقش قهرمانی بود. تیم‌های مس رفسنجان و گل گهر هم خیلی خوب بازی می‌کردند. فوتبال است و گاهی مواقع تیمی که شایسته است، قهرمان نمی‌شود. به‌هرحال باید به استقلال هم تبریک بگویم که بدون شکست قهرمان شدند. آن‌ها هم در بعضی موارد تیمشان خوب بود اما خوب اگر واقعیت را بخواهید واقع حق سپاهان بود قهرمان شود.»

بازیکن ذوب‌آهن تصریح کرد: «15 سال در لیگ برتر بازی کرده‌ام و کیفیت‌ها را دیدم. همان‌طور که گفتم سال‌به‌سال کیفیت‌ها پائین می‌آید. چندین سال قبل وقتی در شهر خودمان از سپاهان 2 هیچ می‌باختیم، کلاهمان را بالا می‌انداختیم. این‌قدر تیمشان خوب بود. عمادرضا و توره را داشتند. پشت سرشان نویدکیا و جان واریو بودند. دفاعشان هادی عقیلی و سیدجلال بودند. اما الان ببینید لیگ ما یک پدیده ندارد. اصلاً بازیکن جوانی در تیم‌ها نمی‌بینیم. گلزن خوب نداریم. اکثر نتایج با کمترین اختلاف و بازی‌ها هم بدون کیفیت فنی به پایان می‌رسد. حاشیه حرف اول را می‌زند.»

حسین ابراهیمی گفت: «این نشان می‌دهد فوتبال ما از پایه ضعیف شده است. هیچ باشگاهی دنبال استعدادیابی و ساختن بازیکن نمی‌رود. مشکلات اساسی در تیم‌های پایه‌داریم. متأسفانه بازی‌های کامپیوتری جای توپ را گرفته‌اند. ما بچه بودیم، بعد از مدرسه فوتبال بازی می‌کردیم تا شب شود. الان هم که 2 سال است کرونا آمده و همه‌چیز تعطیل‌شده است. از بچگی عاشق توپ بودیم. همه این‌ها تأثیرگذار است. مملکت ما فوتبال خیز است و استعداد فراوانی داریم. از تیم ملی نوجوانان، جوانان تا امید و بزرگ‌سالان در تیم ملی بازی کردم. ما با تیم نوجوانان تیم ملی نوجوانان آلمان را بردیم. بعد از چند سال وقتی آلمان قهرمان جام جهانی شد، دیدیم ما سال‌ها پیش جلوی کروس و بقیه بازی کردیم و حتی آن‌ها را بردیم! مهم مسیری است که برای بازیکنان پایه انتخاب می‌کنند. استعدادها در پایه یکسان هستند و حتی استعدادهای ما بهتر هم است اما چطور آن‌ها رشد می‌کنند را باید بررسی کرد. فدراسیون آلمان و کشورهای توسعه‌یافته به‌راحتی بازیکنان پایه‌شان را رها نمی‌کنند و برایشان برنامه‌ریزی دارند.»

وی تاکید کرد: «در فوتبال اروپا و توسعه‌یافته هم آن‌ها مثل ما دودست و دو پادارند. چطور می‌شود پیشرفتشان آن‌قدر زیاد است و ما درجا می‌زنیم؟ تیم ملی ما جزو اولین تیم‌های راه‌یافته به جام جهانی است. آن‌وقت تدارکات این تیم را ببینید. وضعیت فوتبال ما بی‌سروسامان است. یکسری چیزها دست مسئولان فوتبال است اما نمی‌خواهند فوتبال رشد کند. متأسفانه وقتی فدراسیون بی‌برنامه باشد، فوتبال به فساد کشیده می‌شود. در فوتبال مربی پولکی داریم. بازیکن داریم که برای بازی کردن به مربی پول می‌دهد و همه هم می‌دانند. 12 سال پیش فردوسی پور در مورد مدارس فوتبال و اتفاقات ناگواری که در آن رخ می‌دهد، حرف زد اما کسی پیگیری کرد و نظارتی شد؟ بچه‌ای که با بنز می‌آید، سریع در تیم پایه بازی می‌کند. پول جای استعداد را گرفته است. البته با پول شاید در تیم‌های پایه بازی و برای خودشان رزومه درست کنند اما نمی‌توانند رشد کنند و به سطح بالا برسند. فوتبال برای بچه‌های فقیر و بدون پشتوانه است که سختی می‌کشند و موفق می‌شوند.»

بازیکن ذوب‌آهن افزود: «مرجع رسیدگی به فوتبال، فدراسیون است. متأسفانه فدراسیون با باشگاه‌ها زدودند می‌کند و باشگاه‌های بدهکار به‌راحتی فعالیت می‌کنند. مثلاً سپیدرود باید 300، 400 میلیون به من بدهد. طلبم برای زمانی است که دلار 3هزار تومان بود و الان 33 هزار تومان است. با آن پول الان نمی‌شود یک ماشین خوب خرید. اما وقتی به فدراسیون رفتم، دیدم یکسری چک بی‌محل باشگاه آنجا گذاشته به‌عنوان ضمانت که اصلاً کاغذ باطله بود. 3 سال حسابم را به خاطر مالیات بسته بودند. پولی که نگرفتم را مالیات بسته بودند. ماشینم را خوابانده بودند. 175 میلیون مالیات بدهکار بودم که بعد از پیگیری زیاد، دیدم این مبلغ نبوده و فقط 7 میلیون مالیات بدهکار بودم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار