پیشنهاد وزیر فرهنگ برای ساخت فیلم مشترک با برزیل

تهران (پانا) - محمدمهدی اسماعیلی عنوان کرد که تولید آثار سینمایی مشترک و برپایی هفته فیلم‌های سینمایی میان دو کشور ایران و برزیل می‌تواند به شناخت بیشتر دو ملت از فرهنگ یکدیگر کمک کند.

کد مطلب: ۱۲۸۶۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
پیشنهاد وزیر فرهنگ برای ساخت فیلم مشترک با برزیل

به گزارش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ، امروز دوشنبه ۲۳ خرداد در دیدار با "لودمار گونسالوس د آگیارنتو" سفیر کشور برزیل در ایران با بیان این مطلب، افزود: دولت مردمی در حال حاضر تعاملات اقتصادی بسیاری را با دولت برزیل دارد و به همین نسبت توقع می رود تعاملات فرهنگی و هنری میان دو کشور نیز گسترش یاید‌.

وی ادامه داد: در میان بخش های مختلف فرهنگی برخی حوزه‌ها از ظرفیت بیشتری برای برپایی رویدادهای مشترک بین دو کشور برخوردار است و حوزه سینما و تولید آثار سینمایی مشترک یا برپایی هفته های فیلم های سینمایی بین دو کشور ایران و برزیل می‌تواند به شناخت بیشتر ملت ها از فرهنگ یکدیگر کمک کند.

وزیر فرهنگ ادامه داد: برای برپایی رویدادهای مشترک فرهنگی و هنری دو کشور ایران و برزیل از آمادگی لازم برخوردار هستیم تا با بهره مندی از ظرفیت بالای تاریخی و فرهنگی شهرهای مختلف ایران میزبان اهالی فرهنگ و هنر برزیل باشیم تفاهم‌نامه هایی مانند خواهرخواندگی شهرها می تواند در این زمینه موثر باشد.

اسماعیلی در ادامه تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ گونه محدودیتی برای گسترش ارتباطات فرهنگی با کشور برزیل ندارد زیرا معتقدیم زبان فرهنگ و هنر رساترین ابزار برای تعامل با کشورهای مختلف است.

وی در پایان به آمادگی میزبانی شهرهای مختلف ایران از گردشگران برزیلی جام جهانی فوتبال قطر اشاره کرد و افزود: جزایر و شهرهای مختلف ایران می تواند انتخاب مناسبی برای گردشگران برزیلی حاضر در جام جهانی فوتبال باشد تا از این طریق بستر مناسب برای شناخت بیشتر فرهنگ و تمدن کهن ایران برای مردم برزیل فراهم شود.

همچنین لودمار گونسالوس د آگیارنتو سفیر برزیل در این دیدار بر اهمیت دیپلماسی فرهنگی تاکید کرد و گفت: دیپلماسی فرهنگی کمک بسیاری به شناخت بیشتر دو ملت ایران و برزیل از یکدیگر می کند و با تقویت این دیپلماسی می توان با تبلیغات سیاسی منفی که غرب علیه ایران می‌کند، مقابله کرد.

وی افزود: اینکه چندی پیش هنرمندان روسی توسط غربی ها با تحریم مواجه شدند اقدامی کاملا ناپسند محسوب می‌شود زیرا فرهنگ باید صرفا ابزاری برای دیپلماسی فرهنگی میان ملت ها باشد. نه آنکه با چنین اقداماتی ملت ها را از هم دور کند.

سفیر برزیل در ایران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید از طریق حوزه های مختلف هنری بر اشتراکات دو ملت ایران و برزیل تاکید کنیم به عنوان مثال اکران تعدادی از فیلم سینمایی مناسب ساخته هنرمندان بزریل در ایران می تواند نخستین قدم در راستای شناخت بیشتر مردم ایران از فرهنگ برزیل به شمار آید.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه خواهرخواندگی دو شهر آبادان و سانتوس مدتی است پیگیری می‌شود، گفت: امیدواریم تفاهم‌نامه خواهرخواندگی دو شهر فوتبالی آبادان و سانتوس قبل از جام جهانی فوتبال قطر به امضا طرفین برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار