امام جمعه شهرستان میاندورود:

از چهار خط طلایی شهرستان استفاده کاربردی نمی‌شود

میاندورود (پانا) - امام جمعه شهرستان میاندورود اظهار کرد آنچنان که شایسته است، استفاده درآمدزا و کارآمد از چهار خط طلایی شهرستان اتفاق نمیفتد.

کد مطلب: ۱۲۸۵۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
از چهار خط طلایی شهرستان استفاده کاربردی نمی‌شود

حجت‌الاسلام محمدعلی حاجی‌زاده امام جمعه میاندورود در جلسه شورای اداری با اشاره به وجود چهارراه آبی، راه آهن، جاده و فرودگاه در این شهرستان، بیان کرد: ما چهار خط طلایی را در شهرستان داریم؛ ولی با وجود آنها ما شاهد استفاده عملیاتی و درآمد زا از آنها نیستیم. اگر هر یک از این خط ها را هر شهری، شهرستانی، و حتی استانی داشتند؛ از این ظرفیت بالقوه برای بالفعل شدن استفاده می کردند.

وی افزود: ما از این چهار خط طلایی بالقوه متنعم هستیم اما متاسفانه خیلی برای ما بالفعل نیست. مثلاً همین ساحل شهرستان میاندورود واقعا استفاده کاربردی ندارد. همین میزان ساحل اگر در یک استان دیگر بود، برایش کافی بود تا تغییراتی را در سطح آن استان به برکت این ساحل متوجه شویم. در رابطه با راه آهن هم همینطور است.

امام جمعه میاندورود گفت: جاده ای که ما داریم در مسیر زوار مشهد الرضا قرار دارد و می تواند بسیار درآمدزا واقع شود اما آنطور که می بایست از این مسیر استفاده بهینه بشود، نمی شود. سالانه میلیون ها نفر از ورودی و خروجی میاندورود گذر می کنند اما توقف مسافر را در شهرستان نداریم و صرفا مسیری برای گذر هستیم نه مقصدی برای خرید و استراحت.

وی ادامه داد: اما قصه پر غصه فرودگاه هم که خط طلایی دیگری است و به نام ما و به کام دیگران است.
این فرودگاه در سرزمین میاندورود وجود دارد، از بودجه میاندورود تغذیه می شود؛ اما به نام شهدای ساری نامگذاری شده است. تمام روسا، مدیران و مسئولان برای سفر از آن استفاده می کنند، از دل شهرستان عبور می کند، اما نامی از شهرستان ما نمی شناسند.

حاجی زاده اظهار کرد: چنانچه بخواهیم از این جهت نگاه کنیم واقعا میاندورود در محرومیت کامل قرار دارد؛
اگر چند کیلومتر به شرق و غرب میاندورود بروید اصلا این شهرستان را نمی شناسند چون حتی از یک تابلو زیبا و چشم نوازی که به نام شهرستان مزین شده باشد و معرف آن باشد، محرومیم. چه بسا مسائل و مشکلات مختلف دیگر.

وی در پایان گفت: بنده که از بیرون به این شهرستان نگاه می کنم، آن را محروم می بینم. امیدوارم در آینده نزدیک از ظرفیت های کلان این شهرستان بهره بیشتری ببریم و آنچنان که شایسته مردم این شهرستان است خدمت رسانی کنیم.

دانش آموز خبرنگار: محبوبه جعفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار