مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

دوره ابتدایی، نقش محوری در فرآیند تعلیم و تربیت دارد

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت آموزش و پرورش اساس و بنای توسعه‌یافتگی است و باید به این سیستم برای تربیت انسان‌های شایسته توجه ویژه شود و در این مسیر، دوره دبستان نقشی محوری دارد.

کد مطلب: ۱۲۸۵۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد
دوره ابتدایی، نقش محوری در فرآیند تعلیم و تربیت دارد

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در جمع مدیران و آموزگاران مقطع ابتدایی شهرستان سمیرم اظهار کرد: سمیرم شهر زیبایی‌ها، چشمه‌های خروشان، قلل مرتفع، کوه‌های پایدار و هزار چشمه است که صفای مردمانش نشأت گرفته از آب روان و همت آنان به بلندای قلل و ایثار و از خودگذشتگی این مردمان زبانزد است.

وی افزود: سمیرم شهر سرداران و شهدای گرانقدری است که مبارزه و جانفشانی کردند تا ما بمانیم و بتوانیم زندگی آرامی داشته باشیم.

ابراهیمی با بیان اینکه معلمان افسران و سنگرداران جبهه تعلیم و تربیت هستند، گفت: آموزش و پرورش اساس و بنای توسعه یافتگی است و باید به این سیستم برای تربیت انسان‌های شایسته توجه ویژه شود و در این مسیر، دوره دبستان نقشی محوری دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: اهمیت این دوره به قدری است که معمار کبیر انقلاب اسلامی، بر این نکته تأکید می‌کنند که دبستان را دریابید چرا که دانشگاه دیر است؛ یعنی اگر ما در دوره دبستان سرمایه‌گذاری کنیم، دانشگاه و جامعه و سازمان‌های ما به طور کامل بیمه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه دبستان والا است، چرا که عنصر ویژه‌ای به نام آموزگار در آن وجود دارد و وی همکار خداوند است و نقش او فقط معلمی نیست و به عنوان مربی هم فعالیت می‌کند؛ بنابراین در همه ابعاد امانت خود را باید تربیت کند و به وی آموزش دهد.

ابراهیمی اذعان کرد: آموزگار حتی برای دانش‌آموز اثرگذاری بیشتری نسبت به خانواده‌اش دارد و بسیار اتفاق افتاده است که دانش‌آموز در خانه مصرانه بر روی صحبت معلم خود تأکید می‌کند و به همین دلیل بی‌توجهی به عنصر آموزگار، عواقب ناگواری دارد و وظیفه داریم از حریم معلمان و به طور خاص آموزگاران، دفاع کنیم و این را سرمایه‌گذاری می‌دانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در دوره دبستان، علم و عمل و تربیت توأمان است، کما اینکه این موضوع در همه دوره‌ها رخ می‌دهد، اما در دوره دبستان این موضوع نمود بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه پس از سال‌ها سند تحول بنیادین به عنوان قانون اساسی آموزش و پرورش تدوین شده است، گفت: توصیه مقام معظم رهبری، خوب اجرایی شدن آن است و بهترین مکانی که می‌توان این سند را به نحو مطلوب پیاده کرد، دوره دبستان است و اگر بخواهیم دانش‌آموزی در همه ابعاد رشد کند، باید به این قانون اساسی آموزش و پرورش توجه ویژه داشته باشیم.

ابراهیمی افزود: این سند همه ابعاد ساحت‌های 6 گانه تعلیم و تربیت را مورد توجه قرار داده است و نیاز است همه معلمان به صورت کامل با آن آشنایی داشته باشند و اینگونه تصور نشود که دست نیافتنی است؛ بلکه محتوایی است که دانش‌آموز را برای رسیدن به حیات طیبه آماده می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: موضوع توجه به هویت معلمی و دانش‌آموزی نیز بسیار حائز اهمیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار