مهاجر در نشست جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مطرح کرد؛

تئاتر و نمایش یکی از ابزار مهم تربیتی به شمار می‌روند

تهران (پانا) - سرپرست اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در نشست هماهنگی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در بخش تئاتر دانش‌آموزی نقش تربیتی تئاتر و نمایش را بین دانش‌آموزان بی‌بدیل برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۸۳۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
تئاتر و نمایش یکی از ابزار مهم تربیتی به شمار می‌روند

عباس مهاجر با اشاره به اهمیت نقش نمایش در پرورش خلاقیت استعدادهای کودکان و نوجوانان گفت: درک و فهم کودک و نوجوان زبان خودش را لازم دارد و تئاتر و نمایش یکی ازابزار و زبان مناسب تربیت کودکان است.

وی ادامه داد: باید از خود سوال کنیم این جشنواره چگونه به کلاس درس راه پیدا می کند و‌ جگونه این رویدادهای بزرگ فرهنگی هنری در جریان تعلیم و تربیت مورد استفاده قرار می گیرد.

مهاجر ادامه داد: ما باید با جامعه هنری ارتباط داشته باشیم و دانش آموزان در فضای غیر رسمی تحت عنوان کافه گفت و گو با هنرمندان ارتباط بگیرند و البته این نکته مد نظر قرار گیرد که حریم ها حفظ شود.

وی بیان کرد: امروزه کودکان و نوجوانان ما نسبت به گذشته آشنایی و دسترسی گسترده تری به ابزار های هنری و رسانه های جدید دارند که باید از این ظرفیت ها در مسیر درست بهره برد .

مهاجر توانمند سازی، مشارکت، گفت و گو و خلاقیت را از کارکردهای مهم تئاتر برای کودکان و نوجوانان دانست و افزود: اداره کل فرهنگی هنری ،اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش آمادگی مشارکت جدی با تمامی حوزه های فرهنگی هنری مربوط به کودکان و نوجوانان را دارد که قرار گرفتن بخش ویژه «تئاتر دانش آموزی» در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در راستای همین مشارکت برون سازمانی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: این جشنواره در تراز جشنواره های تئاتر دنیا قرار دارد و افزودن بخش دانش آموزی به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از اتفاقات بسیار مهم این جشنواره است.

همچنین یوسف سعیدی، معاون پرورشی و فرهنگی استان همدان گفت: این جشنواره یک فرصت مناسب برای آموزش و پرورش است که کار فرهنگی خوبی نیز برای استان همدان است و دانش آموزان هم استقبال خوبی از این جشنواره می کنند.

وی ادامه داد: امسال نیز بعد از دو سال توقف جشنواره به دلیل شیوع کرونا امیدوار هستیم میزبان شایسته ای برای این رویداد فرهنگی بزرگ‌ باشیم.

در ادامه این جلسه فرهاد قاسمپور،‌ معاون برنامه ریزی فرهنگی و هنری گفت: شهر همدان سال هاست که میزبان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان است و این شهر استقبال بی نظیری از این رویداد دارد البته برای مدتی این جشنواره به اصفهان منتقل شد اما مجدد به شهر همدان برگشت امسال نیز بیست و هفتمین دوره آن برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بیشترین استفاده از این جشنواره را آموزش و پرورش می‌تواند ببرد و گروه هایی که شرکت می کنند بسیار حرفه ای و دارای ارزش هنری است امسال ۹ گروه تک‌نفره از استان‌ها برای این دوره از جشنواره دعوت شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار