محمد جعفری:

2 هزار و 100 پروژه ورزشی دانش‌آموزی در کشور احداث می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت در طرح شهید سلیمانی 2 هزار و 100 پروژه ورزشی دانش‌آموزی شامل سالن ورزشی، چمن مصنوعی، زمین ساحلی و کلاس درس تربیت بدنی در سراسر کشور احداث می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۲۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
2 هزار و 100 پروژه ورزشی دانش‌آموزی در کشور احداث می‌شود

محمد جعفری در کارگاه توجبهی طرح شهید سلیمانی در جمع مدیران و معاونان آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهر اظهار کرد: به استناد اسناد بالا دستی شامل سند تحول بنیادین، بیانیه گام دوم انقلاب، سند تحول دولت مردمی ایران قوی آیت‌الله رییسی و برنامه درس ملی، تلاش کرده‌ایم تا برنامه‌ریزی‌ و فعالیت‌های حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت، در راستای تربیت تمام ساحتی و شرکت‌جویی در فعالیت‌های ورزشی و حرکتی، سلامت محور و شادی‌آفرین طراحی، تدوین و اجرا شوند.

وی افزود: در حوزه تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی 4 استراتژی توسعه کیفی برنامه درس تربیت بدنی، توسعه مشارکت والدین و دانش‌آموزان در فعالیت مکمل، توانمندسازی منابع انسانی و استانداردسازی اماکن ورزشی طراحی شده است.

جعفری تاکید کرد: مدیران مدارس مهمترین حلقه استراتژیک و راهبردی در اجرای سیاست‌های ستادی برای تحقق تربیت تمام ساحتی هستند.

وی عنوان کرد: در حالی که باید سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزی یک متر مربع باشد، اما اکنون این سرانه 34 صدم مترمربع است. استان بوشهر با سرانه 78 صدم مترمربع، بیشترین سرانه ورزشی دانش‌آموزی در کشور دارد.

مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: 5 هزار و 356 فضای ورزشی درون و برون مدرسه‌ای شامل زمین چمن مصنوعی و طبیعی، استخر، پیست دو و میدانی، سالن‌های سرپوشیده و کلاس های درس تربیت بدنی در کشور وجود دارد.

وی اظهار کرد: 181 پروژه ورزشی دانش‌آموزی نیمه تمام از محل اعتبارات ملی شامل 99 استخر، 73 سالن ورزشی سرپوشیده و 9خوابگاه ورزشی و پیست و دووومیدانی در سراسر کشور وجود دارد که 5 پروزه نیمه تمام در استان بوشهر قرار دارد.

جعفری اضافه کرد: از محل اعتبارات استانی 270 پروژه نیمه تمام شامل 77 استخر، 170 سالن ورزشی سرپوشیده، 23 خوابگاه ورزشی و پیست و دووومیدانی در کشور وجود دارد که 2پروزه نیمه تمام در استان بوشهر قرار دارد.

وی گفت: در طرح شهید سلیمانی 2 هزار و 100 پروژه ورزشی شامل سالن ورزشی، چمن مصنوعی، زمین ساحلی و کلاس درس تربیت بدنی با اعتبار 600 میلیارد تومان در کشور اجرا می‌شود.

جعفری خاطرنشان کرد: در استان بوشهر 8 سالن ورزشی، 36 زمین چمن مصنوعی و 10 کلاس درس تربیت‌بدنی ساخته می‌شود که با احداث این پروژه ها، 36 درصد به فضاهای ورزشی دانش آموزی استان بوشهر افزوده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: احداث بیش از 50 پروژه ورزشی دانش‌آموزی در یک سال تحصیلی در تاریخ آموزش و پرورش استان بی سابقه است.

علی موحدی اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه، سازمان بسیج سازندگی استان و بنیاد علوی در خصوص تامین مالی آورده استانی و احداث پروژه‌ها مشارکت می‌کنند.

وی با دعوت از خیران برای همکاری در این طرح، تاکید کرد: برای اتمام این پروژه‌های ورزشی، مشارکت دهیاری‌ها و شهرداری‌ها ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار