بازارچه‌های اشتغال‌زایی حلقه فقر را می‌شکند

نیشابور (پانا) - فرمانده حوزه بسیج پایگاه محیا نیشابور گفت بازارچه‌های اشتغال‌زایی ومشاغل خانگی در مناطق محروم شهرستان نیشابور می‌تواند زمینه فعالیت و کسب درآمد را فراهم آورد.

کد مطلب: ۱۲۸۰۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد
بازارچه‌های اشتغال‌زایی حلقه فقر را می‌شکند

ناهید عمارلو،در گفت‌ و گو‌ با پانا گفت: باتوجه به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون ایجاد اشتغال و حمایت از مشاغل خرد ، کوچک و تاکیدات همیشگی ایشان که حاکی از اهمیت و جایگاه این مهم دارد؛ به این منظور در جهت حمایت از مشاغل خانگی معاونت سازندگی حوزه حضرت خدیجه (س) طی برنامه ریزی که برای سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته، در این زمینه اقدامات نوآورانه ای انجام داده است.

عمارلو عنوان کرد: این بازارچه با مشارکت هیئت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه ها ایجاد شد؛ مقرر شد، در هر محله یک روز از ایام هفته بخشی از مسجد در اختیار افراد ساکن همان محله قرار گیرد که در زمینه مشاغل خانگی و تولیدات داخلی و هنرهای دستی فعالیت کنند؛ محصولات خودشان را به فروش برسانند و کسب درآمد کنند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری چنین بازارچه های کوچکی، تحقق شعار سال 1401 مقام عظمای ولایت است که در آن اهمیت ویژه ای به تولید، دانش بنیان و اشتغال زایی داده اند؛ بنابراین شناسایی افراد مستعد، محصولات با کیفیت، ایجاد اختصاص نشان تجاری برای محصولات، معرفی محصولات به دیگران، رفتن به سمت فروش در فضای مجازی و...صورت گرفته است.

عمارلو اظهار کرد: امیدوار هستیم در کنار بسیج، سایر ارگان ها از جمله اصناف و شهرداری هم به کمک این قشر نیازمند و زحمت کش بیایند و در زمینه ایجاد بازارچه های محلی در مکان مشخص، تلاش مضاعف انجام پذیرد.

دانش آموز خبرنگار: مریم شورگشتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار