عضو شورای شهر تهران:

سواد سلامت روان در دستور کار سلامت شهرداری تهران قرار بگیرد

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران تاکید کرد که باید سواد سلامت روان و آموزش مهارت زندگی برای گروه‌های پرخطر در دستور کار اداره کل سلامت شهرداری قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۲۷۷۸۵۵
لینک کوتاه کپی شد
سواد سلامت روان در دستور کار سلامت شهرداری تهران قرار بگیرد

زهرا شمس احسان در جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکری درخصوص هفته سلامت گفت: باید به یک شهر سلامت محور توجه داشته باشیم و از این نظر معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری باید پایش و رصد و ارتقا سلامت شهروندان را در دستور کار قرار دهد چرا که در ماده ۶۸ برنامه پنج ساله به صورت مستقیم به مسأله سلامت پرداخته شده است.

وی درباره برخورداری از ظرفیت ۳۵۰ خانه سلامت گفت: فاصله زیادی با اهداف مورد نظر سیاست‌های سلامت که در شهر تهران مدنظر است داریم. وضعیت سلامت روان شهروندان تهرانی به گواه پژوهش ها در وضعیت مطلوبی نیست و انتظار داریم برنامه‌های عملیاتی داشته باشیم و از شعار زدگی پرهیز کنیم.

شمس احسان تاکید کرد که باید سواد سلامت روان و آموزش مهارت زندگی برای گروه‌های پرخطر در دستور کار اداره کل سلامت شهرداری قرار گیرد.

مهدی عباسی نیز تذکر خود را با انتقاد از شلوغی دقایق ابتدایی جلسه شروع کرد و گفت: فضای حاکم بر جلسه باعث شد سوالی که از آقای زالی داشتم را نتوانم بپرسم. سوال من از دکتر زالی این بود که برای تامین سرانه‌های بهداشتی در مسکنی که قرار است در اطراف و داخل تهران ساخته شود پیش بینی لازم انجام شده است؟ چرا که ایشان گفتند تخت بیمارستان دولتی در تهران کم داریم و اگر کمبود تخت است و قرار است ظرفیتی اضافه شود باید این موارد در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: تقویت درمانگاه های شهرداری در کیفیت ارایه و تنوع خدمات باید در دستور کار قرار گیرد. سازمان مدیریت بحران شهر تهران در پیش بینی و مقابله با بیماری های واگیردار باید در دستور قرار گیرد. همچنین فعالیت گسترده و اثربخش معاونت اجتماعی در عرصه سلامت باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار