تسری خدمات راهنمایی و مشاوره به تمامی دوره‌های تحصیلی

اردبیل(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل گفت تسری خدمات راهنمایی و مشاوره به تمامی دوره‌های تحصیلی با نگاه مشاوره‌ای، ضروری است.

کد مطلب: ۱۲۷۷۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد
تسری خدمات راهنمایی و مشاوره به تمامی دوره‌های تحصیلی

سید غلامحسن خلیلی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل در جلسه استانی کمیته رابطان مشاوره اظهار کرد: ساز و کارهای لازم برای مشارکت عمومی و حداکثری معلمان، کارکنان مدارس و اولیای دانش آموزان در حیطه‌های رشد شخصی و سازگاری، آموزش مهارت‌های زندگی، نظارت بر فرآیند‌های یادگیری و طرح ریزی مسیر زندگی تحصیلی- شغلی فراهم آید.

وی ادامه داد: به علت کمبود نیروی مشاور در مدارس به خصوص در مقطع ابتدایی، رابطان هسته های مشاوره جزو ارکان اصلی مدارس هستند و با برنامه ریزی و تولید برنامه های متنوع و با ظرفیت های بومی و استانی موجود می توانند کارهای مثال زدنی و خلاقانه ماندگاری در مدارس انجام دهند.

خلیلی موسوی در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس تصریح کرد: مقطع ابتدایی که پایه و زیربنای همه مقاطع تحصیلی است در مسئله آسیب های اجتماعی باید بیشتر کار کرد، زیرا اگر این مهم انجام شود قطعا در آینده آسیب های کمتری در جامعه خواهیم داشت و نقش رابطان مشاوره در این مقطع اهمیت بیشتری دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار