ویژه برنامه هفته جهانی نجوم در مقابر گنبد سبز قم برگزار می‌شود

قم(پانا)-مدیر گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری استان قم، از اجرای ویژه برنامه‌های هفته جهانی نجوم به مدت دو شب در مجموعه تاریخی گنبد سبز خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۷۷۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
ویژه برنامه هفته جهانی نجوم در مقابر گنبد سبز قم برگزار می‌شود

حمید نادری، مدیر گردشگری و امور زائرین سازمان فرهنگی و شهرداری استان قم، در گفتگو با خبرنگار پانا اظهار داشت: با توجه به فرارسبدن هفته جهانی نجوم، ویژه برنامه هایی با عنوان نجوم و توسعه پایدار در مجموعه تاریخی گنبد سبز با مدیریت محمدرضا قاسمی از کارشناسان نجوم برگزار می شود.

وی با اشاره به مهم ترین برنامه های اصولی گردشگری نجوم در مقابر گنبد سبز، افزود: از جمله برنامه‌های تشکیل شده عبارتند از سینما نجوم، اکران مستندهای نجوم و کهکشان‌ها، برگزاری کارگاه های آموزشی، نمایشگاه تجهیزات و کتب نجوم، دعوت از انجمن‌ها و موسسات فعال علم نجوم در استان قم است.

نادری در ادامه تصریح کرد: طی این برنامه از موسسات و انجمن‌های فعال نجوم در استان قم همانند موسسه نجوم‌ تابیکران، انتشارات رصدگران دانش، موسسه نجوم کبریا، انجمن نجوم هنرستان صباری، رصدگران تابیکران، سازمان فرهنگی و شهرداری استان قم و انجمن نجوم ایران دعوت به شرکت و همکاری در برنامه عمل آمده است.

مدیر گردشگری و امور زائرین شهرداری خاطرنشان کرد: زمان برگزاری ویژه برنامه نجوم و توسعه پایدار روز دوشنبه ۱۹ لغایت سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ از ساعت ۲۰ الی ۲۳ در مجموعه تاریخی گنبد برنامه ریزی شده است.

وی گفت: با توجه به ظرفیت محدود پذیرش شرکت در این برنامه، ثبت نام جهت شرکت در کارگاه و اکران‌ها نیز ضروری است.

دانش‌آموز خبرنگار: مبینا علی‌حیدری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار