تلاش لهستان برای افزایش همکاری اقتصادی و تجاری با ایران‌

تهران (پانا) - وزیر خارجه لهستان گفت لهستان تلاش می‌کند همکاری اقتصادی و تجاری ایران با لهستان در راستای به نتیجه رسیدن مذاکرات وین، افزایش یابد.

کد مطلب: ۱۲۷۷۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد
تلاش لهستان برای افزایش همکاری اقتصادی و تجاری با ایران‌

زیبگنیو رائو پس از دیدار و گفت‌وگو با همتای ایرانی خود در کنفرانس خبری مشترک با وزیر امور خارجه کشورمان، اظهار کرد: این سفر من و این دیدار به دعوت جناب آقای امیرعبداللهیان است؛ ما تاکنون فقط تلفنی صحبت کرده بودیم و امروز صحبت‌های خوبی در راستای افزایش روابط میان دو کشور داشتیم. ما همچنین در خصوص نظام امنیت در دنیا صحبت کردیم.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم همکاری اقتصادی و تجاری ایران با لهستان در راستای به نتیجه رسیدن مذاکرات وین، افزایش یابد چرا که معتقدیم ایران دارای پتانسیل بسیاری است. معتقدیم سیاستمداران باید محیطی را برای تجار و شرکت‌های خصوصی و دولتی فراهم کنند.

وزیر خارجه لهستان ضمن اشاره به بحران اوکراین، گفت: همچنین درباره جنگ اوکراین با آقای امیرعبداللهیان گفت‌وگو کردیم. نظر لهستان این است که این جنگ نتیجه خشونت بی‌دلیل روسیه است. اوکراین مطابق قوانین جهانی یک کشور مستقل است و البته اوکراین حق دارد مطابق با قوانین بین‌المللی از خاک خود دفاع کند.

وی بیان کرد: همچنین امروز با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس ملاقات کردم و فکر می‌کنم امروز با رئیس‌جمهوری ایران نیز دیدار خواهم داشت.

رائو افزود: همانطور که آقای امیرعبداللهیان گفت ما هم نظر هستیم که این ملاقات باعث می‌شود روابط دو کشور زنده‌تر و پررنگ‌تر شود و امضای تفاهمنامه بین دو کشور باعث خرسندی است و این گام اول است که می‌خواهیم با هم برداریم. تفاهم‌نامه‌هایی آماده هستند و امیدواریم زمانی که هیأت ایرانی به ورشو می‌آیند، آنها را امضا کنیم.

وزیر خارجه لهستان در پایان اظهار کرد: یکی از دلایل سفر من به ایران، شرکت در مراسم بزرگداشت هشتادمین سالگرد ورود آوارگان لهستانی یود. حکومت و مردم ایران ده‌ها سال است که از آرامگاه‌های لهستانی حفاظت می‌کنند و از حکومت ایران در این زمینه تشکر می‌کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار