معلم نمونه منطقه ۱۳ تهران:

‌عشق به تاثیرگذاری مثبت، معلم را در مسیر سبز خود مستحکم نگه می‌دارد

تهران (پانا) - معلم نمونه منتخب استانی منطقه ۱۳، به‌مناسبت هفته  معلم با اشاره به عشق و علاقه خود به حرفه معلمی عنوان کرد عشق به تأثیرگذاری مثبت و تلاش برای زندگی پر از آرامش، معلم را در مسیر سبز خود عاشق و مستحکم نگه می‌دارد.

کد مطلب: ۱۲۷۷۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
‌عشق به تاثیرگذاری مثبت، معلم را در مسیر سبز خود مستحکم نگه می‌دارد

سمانه پورعسگری؛ هنرآموز هنرستان معصومیه و معلم نمونه منتخب استانی در سال ۱۴۰۱ در گفت و گو با پانا گفت: «هر فردی که علاقه مند به حرفه و شغلی است، ابتدا باید در آن حرفه محک زده شود و شغل معلمی نیز از آن مستثنی نیست و حضور در محیط واقعی و تجربه میدانی این محیط، در روزهای مختلف سال تحصیلی می‌تواند راهی برای سنجش میزان علاقه فرد باشد. چرا که میزان پایداری و علاقه در محیطی واقعی و با اتفاقات تلخ و شیرین و روحیات نسل جدید قیاس می‌شود‌.»

وی نسبت به اینکه نمی‌تواند در جامعه در رشته مهندسی معماری حضوری فعال تر داشته باشد و کارهای اجرایی را بر عهده بگیرد، احساس نارضایتی می‌کند، اما به جای انتخاب آن جایگاه، او در حال حاضر حضور در بین نسل جوان که سرشار از انرژی مثبت و دل های پاک هستند را برگزید و ترجیح داد در کنار دخترانی باشد که هم نیروی کار جامعه آینده و هم مادران آینده هستند و تأکید کرد خمیره این سرمایه ها را آسان‌تر می‌‌توان شکل داد.

پورعسگری در رابطه با مشتاق نگه داشتن هنرجویان خود افزود: «در سیستم جدید آموزشی یا همان ۳-۳-۶ دروس بسیار ارزشمندی به دروس مهارتی قبلی اضافه شده است که «دروس شایستگی غیرفنی» نام دارند. من با تلفیق دروس شایستگی فنی (مهارتی) و دروس شایستگی غیر فنی که ارتباط علم و مهارت و جامعه واقعی را به خوبی برای شاگردان نمایان می‌کند، امید به حضور در جامعه را در ذهن و قلبشان باز‌پروری می‌کنم. امید، تنها راه نگه داشتن نسل جدید است. البته امید واقعی که باید با ارائه راه‌حل‌های نوین در دل نسل جدید رشد کند.»

وی در ادامه درباره کلاس های مجازی و حضوری سخن به میان آورد که «کلاس‌های مجازی جزء ضروری و حلقه مفقوده روند یاددهی، یادگیری نوین در سیستم آموزشی ما بود. البته اولویت با هیچ کدام از روش‌های حضوری و مجازی نیست، بلکه این دو مکمل یکدیگر در این روند هستند و در حقیقت ابزارهای مختلف برای باز کردن قفل‌های تدریس و ارتباط بین معلم و شاگرد خواهند بود و باورشان بر آن بود که در آینده باید از هر دو روش استفاده شود چرا که قطعا هر کدام مزایا و معایبی را به همراه دارند که در طول زمان باید به دنبال بازدهی حداکثری آن باشیم.»

این هنرآموز نمونه منطقه ۱۳، به مناسبت هفته معلم با اشاره به عشق و علاقه خود به حرفه معلمی گفت: «عشق به تأثیرگذاری مثبت و تلاش برای زندگی پر از آرامش، معلم را در مسیر سبز خود عاشق و مستحکم نگه می دارد.»

پورعسگری تصریح کرد: «مشکلات زیادی اعم از کمبود زیرساخت‌های علمی، هنری و اقتصادی در این حرفه و یا کمبود نیروی کار آموزش دیده محسوس است.»

وی در پایان ضمن اشاره به خاطره های خوش دوران فعالیت خود از جمله کسب رتبه‌های برتر و موفقیت های شاگردان خود در کنکور، گفت: «معلمان نقش اصلی در شرکت و حضور دانش آموزان در جشنواره‌های مختلف دارند. عدم شرکت دانش‌آموزان، رابطه مستقیم با خودباوری آن‌ها دارد. اگر معلم در چرخه آموزشی خود بتواند حس‌های ارزشمند را به عنوان مهارت‌های زندگی، به طور غیر مستقیم در دانش آموزان بیدار کند، حتما آمار شرکت‌کنندگان و موفقیت‌های آنان در این گونه عرصه ها بالا می‌رود و از همه مهم‌تر، خلاقیت‌های غیر قابل باوری جرقه می‌خورد که زمینه‌ساز صنعت آینده کشور خواهد بود.»

دانش آموز خبرنگار: یکتا گوهری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار