ستاری فرد: سند تحول بنیادین یک برنامه ملی است و نیازمند عزم ملی است

اجرای سند تحول بنیادین منحصر به آموزش و پرورش نیست

شیراز (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ضمن قدردانی از مدیریت مناسب و جهادی اداره کل آموزش و پرورش فارس در خصوص آموزش‌های حضوری گفت فعالیت‌های جهادی همکاران در استان فارس باعث حضور  ۹۴ درصدی دانش‌آموزان در مدارس شد که  در این خصوص جای قدردانی دارد.

کد مطلب: ۱۲۷۶۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
ستاری فرد: سند تحول بنیادین یک برنامه ملی است و نیازمند عزم ملی است

صادق ستاری‌فرد در سفر به شهرستان قیرو کارزین استان فارس و در ارتباط زنده با مراسم تکریم سرپرست سابق و معارفه معاون جدید تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش که در شیراز برگزارشد، با اشاره به فعالیت‌های حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش فارس در دو طرح موضوع آزادسازی و مردمی‌سازی مجموعه‌های ورزشی و بهینه سازی و طراحی فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای گفت: در اجرای این دو طرح استان فارس پیشرو بوده و عملکرد خوبی داشته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش که در جلسه تبیین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در استان نیز شرکت کرده بود با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مدظله العالی مبنی بر نیاز به جهاد تبیین در همه عرصه‌ها و خصوصا در حوزه سند تحول بنیادین گفت: تلفیق نظر و عمل، گمشده تحلیل و تبیین سند تحول بنیادین است که پیشنهاد می‌کنم از طریق بستر شاد مطالب در اختیار سایر همکاران استان‌ها قرار گیرد.

ستاری‌فرد افزود: در این راستا همچنین می‌توان مباحث را به تحریر در آورد و در قالب هفته‌نامه تحولی در اختیار همکاران استان و سایر استان‌ها قرار داد تا شاید انتقال دهنده تجربه‌ای به سایر همکاران باشد تا بتوانند جلسات این چنینی را داشته باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: با آسیب شناسی سند تحول بنیادین اولین مسئله‌ای که به چشم می‌خورد این است که نگاشت نهادی در خصوص اجرای این سند تدوین نشده و مشخص نشده که چه نهادی چه مسئولیتی در اجرای سند تحول بنیادین دارد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین یک سند خاص وزارت آموزش و پرورش نیست گفت: سند تحول بنیادین یک برنامه ملی است که نیازمند یک عزم ملی است و می طلبد که همچنان که در خود سند هم صراحتا اشاره شده نگاشت نهادی در خصوص اجرای این سند هم تدوین و پیش‌بینی شود.

ستاری فرد افزود: بخشی از نگاشت نهادی از سوی وزارت خانه و ستاد باید پی گیری شود که شورای عالی آموزش و پرورش و شورای انقلاب فرهنگی باید در این حوزه ورود کنند و بخشی هم از طریق شورای آموزش و پرورش استان دنبال شود.

وی با اشاره به راهکار 3-6 سند تحول بنیادین ادامه داد: ایجاد موزه و نمایشگاه علم و فن‌آوری در هر یک از شهرستان‌ها تا پایان برنامه ششم توسعه دارد که امسال سال پایانی برنامه ششم است و سال تولید و دانش بنیان و کارآفرین است که باید پی‌گیری شود که باید مشخص شود که دستگاه‌ها در این خصوص چه مسئولیت‌هایی را دارند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: لازم است در دستور کارهای هفتگی در جلسات شورای آموزش و پرورش استان این مباحث تعیین شود.

ستاری فرد با بیان اینکه سند تحول بنیادین مدرسه نگاشت نیست گفت: در این راستا یکی از سوالات اصلی مدیران مدارس هم این است که در خصوص سند تحول در مدارس چه اقداماتی باید صورت پذیرد.

وی گفت: مسئله دیگر بحث شاخص بندی و زمان بندی سند است که در هر کدام از این راهکارها قرار است کی به نتیجه برسیم؟ لذا شاخص و سنجه و یا مترو معیاری که مشخص می کند آیا سند اجرا شده یا نه نیز باید در سلسله مباحث کارشناسی شما قرار گیرد.

وی افزود: آموزش و پرورش مولد سرمایه‌های اجتماعی است و در این میان اعتماد خانواده ها به آموزش و پرورش در خصوص آموزش حضوری هم مثمرثمر بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این مراسم گفت: عمده نگاه دولت جدید بحث عدالت آموزشی و تربیتی است و در این میان نگاه ویژه به مناطق محروم خصوصا مدارس دخترانه می تواند ما را در رسیدن به این سیاست ها کمک کند.

محمد خلیل عسکری افزود: سرلوحه کار باید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اسناد تحولی آموزش و پرورش باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن قدردانی از همه همکاران حوزه تربیت بدنی و سلامت استان افزود: حوزه تربیت بدنی و سلامت استان یکی از حوزه هایی است که کار تیمی در آن تعریف شده و همکاران به صورت تیمی و گروهی کار می کنند.

عسکری با ارائه پیشنهاداتی به معاون جدید تربیت بدنی و سلامت استان گفت: باید نگاه عدالت گرایانه به تمام استان به ویژه مناطق محروم و خصوصا مدار س دخترانه، بررسی وضعیت سرانه ورزشی استان، پیش روی و پیگیری طرح های نیمه تمام که بالغ بر 80 مدرسه در استان است و استفاده از ظرفیت خیرین در کنار اعتبارات در نظر گرفته شده در دستور کار قرار داده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر لزوم توجه به شورای ورزش استان افزود: باید از ظرفیت های درون و برون سازمانی بهره ببریم و حضور موثر در شورای آموزش و پرورش استان، حضور میدانی در شهرستان ها و مناطق مختلف داشته باشید.

عسکری در ادامه گفت: لازم است اتاق فکر تربیت بدنی تشکیل شود و از ظرفیت پیشکسوتان ورزشی، مدیران مدارس و دبیران تربیت بدنی که از چهره های علمی هستند در اتاق فکر بهره ببریم.

در پایان این مراسم، ضمن تقدیر از خدمات دکتر آیت دهقان؛ سرپرست سابق معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس که به تازگی با حکم وزیر آموزش و پرورش به عنوان نماینده منتخب هیات‌های استانی فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور منصوب شده، دکتر سید کاظم حسینی به سمت معاون جدید تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس منصوب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار