هشدار تداوم فعالیت سامانه بارشی در ۱۵ استان

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی نسبت به تشدید بارش‌ها در ۱۵ استان و احتمال سیلاب ناگهانی و خسارت به‌ محصولات کشاورزی هشدار داد.

کد مطلب: ۱۲۷۶۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد
هشدار تداوم فعالیت سامانه بارشی در ۱۵ استان

بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی امروز و فردا در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان،‌ بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور به‌ویژه دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و به‌صورت پراکنده در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و کرمان در برخی ساعات رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی گاهی همراه با گردوخاک روی می‌دهد.

ناپایداری‌ها در اکثر مناطق ذکر شده طی روز شنبه 17 اردیبهشت تقویت شده و برای مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

شدت بارش‌ها امروز و فردا برای شمال غرب،‌دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی است. همچنین طی این مدت کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر و برخی مناطق شمال غرب روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی یکشنبه آینده سامانه بارشی در نوار شمالی کشور شامل شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرف و دامنه‌های جنوبی البرز فعال است، ضمن این‌که در شرق، جنوب شرق و جنوب کشور نیز گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

روزهای دوشنبه و سه‌شنبه این ناپایداری‌ها در نوار شمالی کشور روی می‌دهد. همچنین با توجه به شکل‌گیری توده گردوخاک روی عراق و انتقال آن به نوار غربی کشور طی امروز برای نیمه غربی و مناطق جنوبی کشور پدیده گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی روی می‌دهد. فردا در بخش‌هایی از عرب، مرکز و استان‌های البرز، تهران و سمنان وزش باد شدید و در برخی مناطق گردوخاک پیش‌بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار