یک کارگر:

نام‌گذاری یک روز در سال به نام کارگر در رفع مشکلات کارگران تأثیر به‌سزایی ندارد

اسلامشهر (پانا) - کارگر یک شرکت مهندسی گفت نامگذاری یک روز در سال به نام کارگر اقدام خوبی است، اما در رفع مشکلات کارگران تأثیر به‌سزایی ندارد، دستمزد مناسب، قراردادهای موقت، امنیت شغلی و همچنین سبدهای معشیت از نیازهای ثابت کارگران در شرایط اقتصادی فعلی است.

کد مطلب: ۱۲۷۵۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
نام‌گذاری یک روز در سال به نام کارگر در رفع مشکلات کارگران تأثیر به‌سزایی ندارد

در ماده 63 قانون کار جمهوری اسلامی ایران، روز یازدهم اردیبهشت ماه هر سال به مناسبت روز جهانی کارگر ثبت شده است. اقتصاد و صنعت به عنوان پایه توسعه کشور مبحثی مهم است و کارگران نیز بخش مهم و اساسی این پایه هستند؛ سلامت، رفاه و تأمین نیازهای آنها نقش زیادی در توسعه کشور در شرایط حال دارد و می‌بایست مشکلات و دغدغه‌های قشر کارگر برطرف شود.

در این ارتباط، محمد یوسفی، کارگر یک شرکت مهندسی در گفت‌و‌گو با پانا اظهار کرد: «فعالیت کارگران مهمترین عامل چرخه زندگی اقتصادی در جامعه است و زندگی همه انسان‌ها را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد و کار از عوامل پایه پیشرفت اقتصادی، سیاسی و توانایی‌های بشری... است. کارگران نیز می‌بایست وظایف خود را بدون کم و کاستی و در وقت معین انجام دهند تا در چرخه کسب و کار خللی ایجاد نشود.»

یوسفی در رابطه با ارزش کار و کارگر در دین اسلام تصریح کرد: «در قرآن‌کریم 360آیه درباره شأن و منزلت کار و کارگر بیان شده و همه معصومین نیز به ارزش کارگر در جامعه تأکید کرده‌اند، زیرا کارگران سودمندترین گروه و مهم‌ترین طبقه برای جامعه امروزی هستند.»

وی در رابطه با با دغدغه کارگران در شرایط فعلی جامعه بیان کرد: «نامگذاری یک روز در سال به نام کارگر اقدام خوبی است، اما در رفع مشکلات کارگران تأثیر بسزایی ندارد، دستمزد مناسب، قراردادهای موقت، امنیت شغلی و همچنین سبدهای معشیت کارگران از نیازهای ثابت در شرایط اقتصادی حال است و بدانیم کار مفید به وقت و صبر نیاز دارد و کارگران در این راستا به حمایت و کمک دولت نیاز دارند.»

دانش‌آموز خبرنگار: مائده یوسفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار