کارشناس شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر:

ضرورت تلقیح واکسن سرخک جهت اتباع خارجی واحدهای آموزشی

اسلامشهر (پانا) - کارشناس شبکه بهداشت و درمان اسلامشهرگفت بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت افراد زیر ۳۰ سال شامل اتباع خارجی و خصصوصا" اتباع افاغنه می‌بایست واکسن سه گانه، سرخک،اوریون و سرخجه را حتماً بزنند و پیگیر کارت واکسن نیز باشند.

کد مطلب: ۱۲۷۵۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تلقیح واکسن سرخک جهت اتباع خارجی واحدهای آموزشی

معصومه مهدی پور، کارشناس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر در جریان برگزاری کارگاه آموزشی جهت مراقبین سلامت با محوریت ویروس سرخک و نحوه کنترل آن در مدارس اظهار کرد: در سال 1398 با مجوز سازمان بهداشت جهانی و طی سه سال ویروس سرخک در ایران در حال حذف شدن بود، اما امسال با توجه به ورود ویروس سرخک از مرزهای شرقی و مشاهده موارد مثبت با مشکل مواجه شدیم.

وی بیان کرد: البته در نمونه گیری‌های شهرستان اسلامشهر مورد مثبت مشاهده نشده است. بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت افراد زیر ۳۰ سال شامل اتباع خارجی و خصصوصا" اتباع افاغنه می‌بایست واکسن سه گانه، سرخک، اوریون و سرخجه را حتماً بزنند و پیگیر کارت واکسن نیز باشند.

مهدی‌ پور تصریح کرد: ویروس وحشی سرخک از راه تنفس وارد خواهد شد و علائم تب و آبریزش بینی مانند سرماخوردگی دارد و سپس دانه‌های قرمز بر بدن فرد قابل مشاهده است و از مدیران مدارس خاص که اتباع افاغنه و غیرایرانی در واحد آموزشی آنان مشغول به تحصیل هستند درخواست کرد، جهت واکسیناسیون سه گانه به مراکز بهداشتی شهرستان معرفی کنند و از ثبت نام آنان بدون ارائه کارت واکسن خودداری کنند . همچنین والدین کودکان زیر پنج سال نیز برای دریافت قطره فلج اطفال اقدام کنند.

در ادامه جلسه مراقبین سلامت واحدهای آموزشی آموزش و پرورش اسلامشهر با نظارت کارشناس سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پیرامون چالش‌های بازگشایی مدارس پس از دو سال تعطیلی به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا و نحوه رویارویی با آنها به تبادل نظر پرداختند.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار