تاکید وزیر آموزش و پرورش بر توسعه سواد چندبعدی

خیرین مدرسه‌ساز انسان‌های تزکیه شده‌ای هستند/خیرین مصداق و الگوی بارز یک خانواده هستند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش خیرین مدرسه‌ساز را انسان‌هایی تزکیه شده‌ای دانست که مسئولیت اجتماعی دارند.

کد مطلب: ۱۲۷۵۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
تاکید وزیر آموزش و پرورش بر توسعه سواد چندبعدی

یوسف نوری در همایش ملی تکریم خیرین مدرسه ساز کشور که عصر امروز 10 اردیبهشت در سالن همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد ضمن تبریک عید سعید فطر با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار کرد: شما خیرین مدرسه ساز انسان‌های تزکیه شده‌ای هستید که خدا توفیق انفاق را به واسطه روح باصفا به شما عنایت کرده است.

وی افزود: شما برای حمایت از آینده سازان مملکت در مراسم امروز شرکت کردید.

نوری سلام رئیس جمهوری را به خیرین حاضر در مراسم امروز رساند و ادامه داد: حضور خیرین مدرسه ساز قطعا برکتی بزرگ است. ما امروزه سواد اسمی داریم باید به دنبال سواد چندبعدی باشیم و بر مسئولیت اجتماعی تاکید کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: خیرین مدرسه ساز مصداق این هستند که حکیم اند. خیر کسی است که مسئولیت اجتماعی دارد، دانا، دلسوز و انسان کامل است.

وی همچنین در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: خیرین مدرسه ساز مصداق و الگوی بارز یک خانواده هستند.

مجیدی: خیرین مدرسه ساز دغدغه پرورش دانش آموزان را دارند

مجید مجیدی کارگردان در این مراسم اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز دغدغه پرورش دانش آموزان را دارند.

وی ادامه داد: مدرسه در کنار معلمان هویت می‌یابد، بنابراین برای حفظ شان معلمان نباید از حق و حقوق آن ها غافل شد و باید به مشکلات آن‌ها رسیدگی کرد.

کارگردان فیلم سینمایی خورشید ادامه داد: امید است که روزی خدمات شایسته خیرین مدرسه ساز را در قالب صدا و تصویر در آوریم.

قفلی: مهارت عمل از ضروریات مدرسه سازی است

ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز در این همایش، مهارت عمل را از ضروریات مدرسه سازی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه تلاش زیادی در جهت ساخت و نوسازی مدارس کشور شده است.

قفلی با بیان اینکه ساخت مدارس کوچک نباید زمان زیادی طول بکشد گفت: ساخت مدارس یک تا شش کلاسه نباید بیش از یک ماه طول بکشد. ۸۰۰ پروژه در استان سیستان و بلوچستان هنوز معطل مانده است. طبیعی است که کار اگر طولانی شود خیر از انجام کار منصرف می‌شود؛ در حالی که اگر ساخت مدرسه به سرعت انجام شود خیر ما مایل است مدرسه دوم را هم بسازد.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز با بیان اینکه تغییر نام مدارس بدون رضایت خیرین حرام است گفت: برخی از مدیران آموزش و پرورش اسم مدارس را به اسم شهدا تغییر می‌دهند شهدا برای همه ما محترم هستند اما خیران با نیت‌های خود این مدارس را می‌سازند و این نیت‌ها حق الناس است.

قفلی با بیان اینکه می‌توان ۳۵ هزار خیر را به ۷۰ هزار تن رساند گفت: ۶ میلیون نفر ایرانی خارج از کشور هستند که حداقل ۵۰۰ هزار نفر از آنان مایل به مدرسه سازی در کشور هستند. حتماً در افزایش خیران موفق خواهیم بود به شرطی که سرعت عمل در ساخت مدارس بیشتر شده و مدارس هم طبق نظر خیران نامگذاری شود.

وی با اشاره به کمبود کلاس‌های درس در کشور گفت: امیدوارم سازمان برنامه و بودجه با بودجه ۵ هزار میلیاردی موافقت کند تا همراه با خیران مدرسه‌ساز بتوانیم علاوه بر تکمیل تمامی مدارس نیمه کاره، معضل کمبود مدرسه را در کشور حل کنیم.

گفتنی است در مراسم امروز از خانواده شهیدان دارایی و اصلانی تقدیر و از سردیس های عبدالرضا وکیلی و مجتبی کاشانی خیرین مدرسه ساز رونمایی شد.

براساس این گزارش، از چند کتاب خیرین مدرسه ساز با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و مسئولان رونمایی شد.

در مراسم امروز عصر مجید مجیدی کارگردان سینما و تلویزیون به عنوا سفیر جامعه خیرین مدرسه ساز معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار