ارسال بیش از 17 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره نوجوان سالم در فارس

شیراز (پانا) - معاون مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره امور تربیتی و مشاوره اداره کل آموزش و پرورش از دریافت بیش از ۱۷ هزار اثر از سراسر استان فارس در یازدهمین جشنواره نوجوان سالم خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۷۳۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد
ارسال بیش از 17 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره نوجوان سالم در فارس

جشنواره نوجوان سالم با هدف ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از گرایش به رفتارهای پر خطر، مصرف مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی، امسال با استقبال بی نظیر از سوی دانش‌آموز یازدهمین دوره خود را برگزار می‌کند؛

حشمت اله وفایی در گفت‌و گو با پانا با اشاره به اینکه کار دریافت آثار یازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم در مدارس و ادارات آموزش و پرورش استان از اوخر بهمن تا پایان اسفند انجام شده است، گفت: در این مرحله بیش از ۱۷ هزار اثر توسط دانش‌آموزان، کارکنان و خانواده‌ها به دبیرخانه‌های جشنواره‌ نوجوان سالم در ادارات آموزش و پرورش سراسر استان ارسال شده است.

وی با تاکید بر اینکه بلافاصله کار داوری از سوی داوران آغاز شد و از هر رشته ۳ اثر به دبیرخانه استان مستقر در اداره کل آموزش و پرورش فارس ارسال شده است، گفت: از ۱۵ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ آثار منتخبین مناطق و شهرستان‌ها جمع‌آوری و در اختیار داوران قرار می‌گیرد تا منتخبین و راه یافتگان به مرحله کشوری مشخص شود.

وی از تلاش برای برگزاری آیین اختتامیه یازدهمین دوره این جشنواره و تجلیل از برگزیدگان به صورت حضوری بعد از دو سال کرونایی ، در پایان اردیبهشت ماه خبر داد.

به گفته معاون مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره امور تربیتی و مشاوره اداره کل آموزش و پرورش، یازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم در سه بخش برگزار می‌شود که در بخش دانش‌آموزی ویژه دانش‌آموزان تمامی مقاطع تحصیلی است و آثار می‌تواند با خلاقیت‌های دانش‌آموزی در قالب ایده‌پردازی، مقاله‌نویسی، نقاشی، گرافیک، عکس، فیلم کوتاه، نرم‌افزار و چندرسانه‌ای؛ خلق کاراکتر و شخصیت‌های عروسکی و موشن‌گرافی ارائه شود.

در بخش دوم ویژه فرهنگیان و «ابتکارات مدرسه‌ای» نیز شامل محصولات و منابع کمک آموزشی و فرهنگی پیشگیری؛ پروژه‌های ابتکاری، طرح درس یا راهنمای تدریس، فیلم مستند تدریس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، الگوها و فنون آموزش و تدریس در کلاس درس و محصولات فرهنگی خواهد بود.

همچنین در بخش سوم «ابتکارات جامعه محور در طرح یاریگران زندگی» که شامل تدوین نیمرخ چالش‌ها، نیمرخ راهکارها، طراحی پروژه کوچک، حمایت‌جویی پروژه، اجرا و مستندسازی پروژه کوچک است.

وفایی افزود: در سال تحصیلی جاری بخش جدید «روایت‌گری» نیز اضافه شده که دانش‌آموزان، همکاران و خانواده‌ها نیز آثاری در این مورد نیز تهیه و ارسال کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار