اعطای مجوز فعالیت مرکز مشاوره مدرسه شهرستان قدس

شهر قدس (پانا) - مراسم اعطای مجوز فعالیت مرکز مشاوره مدرسه شهرستان قدس با تاکید بر «نقش مشاوران در کاهش آسیب‌های اجتماعی در دوره بازگشت دانش‌آموزان به مدرسه و حضوری شدن مدارس» با حضور مسئولین آموزش و پرورش در مرکز مشاوره مدرسه شهرستان قدس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۷۳۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد
اعطای مجوز فعالیت مرکز مشاوره مدرسه شهرستان قدس

وحیدمحرمی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس در مرکز مشاوره مدرسه در جمع درمانگران مرکز گفت: وضعیت مرکز مشاوره قابل قبول است و نکته مهم در حوزه طرح ملی نماد و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که همه مسئولان شهری به آن اذعان دارند و به خوبی پیش می رود و مسئولان ارشد شهرستان نیز به این موضوع ورود پیدا کرده اند.

محمود وطن دوست، کارشناس مسؤل اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز گفت: ما در شرایطی قرار گرفته‌ایم که نقش مشاوره بسیار مهم است و در دوران بازگشت به شرایط حضوری مدرسه فشار زیادی بر همکاران مشاور هست و بیشترین آسیب‌های اجتماعی را همکاران تخصصی و مشاوره و روانشناس از نزدیک حس می کنند که باید از همکاران و آموزگاران علاقمند و آگاه به این حوزه تربیتی کمک جست. برای کیفیت بخشی به فعالیت های حوزه مشاوره‌ای باید بتوانیم نگرش کلی افرادی که با دانش‌آموزان در رابطه هستند، را در جهت مثبت تغییر دهیم.

وی ادامه داد: طبق سند جامع مشاوره به ازای هر ۲۰۰ نفر دانش‌آموز یک ساعت مشاور به هسته مشاوره اختصاص داده می‌شود و این از یک جهت خوب و از یک سو یک چالش برای تامین نیروی متخصص و متبحر است و نیروهای متخصص مشاور و روانشناس که در مقاطع آموزشی دیگر مشغول فعالیت هستند به هسته مشاوره ارجاع داده خواهند شد.

نرگس خاتون شاکری، رییس مرکز مشاوره اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در ادامه صحبت‌های محمود وطن دوست افزود: مجوز فعالیت صادر شده از وزارت آموزش و پرورش بر اساس سه معیار جمعیت دانش‌آموزی و داشتن ساختمان مرکز مشاوره مجزا و بکارگیری نیرو متناسب با نیازهای روان شناختی کودک و نوجوان به همه مناطق اعطا می شود. که با توجه به اینکه شهر قدس منطقه‌ای است دارای نیروی متخصص ولی عده زیادی از نیروهای مشاوره در مدارس و مقاطع آموزشی فعال هستند و باید این نیروها که تجربه کاری دارند در مشاوره به‌کار گرفته شوند.

وی گفت: شهرستان قدس از توان مدیریتی بالای مشاوره‌ای و همکاران متخصص مشاور برخوردار است.

دانش‌آموز خبرنگار: آذین لطفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار